/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Headset dutter konstant
Fra : mploug
Vist : 806 gange
100 point
Dato : 26-08-10 10:00

Hej

På mit arbejde har vi en telefon af typen Nortel Meridian M3820 BTS Light Grey.
Til telefonen er der tilsluttet et GN Netcom headset (GN 9120) med mekanisk
rørløfter. Problemet er, at headsettet dutter konstant, og vi kan ikke finde ud af,
hvad det skyldes. Vi har flere gange prøvet at lade batteriet i headsettet helt op,
men det har ikke hjulpet noget.
Mit gæt er, at der måske er en opsætning på telefonen, der skal ændres, men hvad
i så fald? Tidligere har brugerne også kunnet besvare opkald via headsettet selvom
de stod flere meter fra telefonen. Det kan de tilsyneladende ikke længere.
Headsettet er for nyligt blivet udskifte med et helt nyt af ovenstående type.

Venlig hilsen
Martin

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 26-08-10 11:22

Det lyder som om der er forbindelse, det vil sige at headsettet hat løftet røret selv om telefonrøret stadig ligger på.

Kommentar
Fra : mploug

Dato : 26-08-10 12:31

Hvordan retter vi i så fald det?
Er det noget rent mekanisk?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-08-10 12:37

Når det ikke dutter men det kun dutter i headsettet, så løft røret og høre om det dutter på samme måde i røret.
Hvis det ikke gør, så er det dit headset der ikke får forbindelse til telefonen.

Jeg formoder, at det benytter "Harald Blåtand" metoden (bluetooth). Her skal telefonen jo skabe forbindelse til dit headset med fastholdelse af den MAC-adresse som headsettet har.
Så der må være en menu, hvor du kan vælge/søge den enhed der skal tilslttes!

Kommentar
Fra : mploug

Dato : 26-08-10 12:40

Det er ikke Harald Blåtand. Så vidt jeg husker er headsettet forbundet med kabel til den makanikse rørløfter.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 26-08-10 12:57

Når jeg søger på typenumret GN 9120, så fortæller det, at det er trådløst headset, og det benytter bluetooth, med en rækkevidde op til 150 meter.
Du har så en modtagerenhed koblet på telefonen.
Det må være her der er et eller andet galt.

Hvis du slukker for modtageren så skulle den gerne holde op med at duttelutte.
Så her kan det så være forbindelsen mellem telefon og modtageren.

Kommentar
Fra : mploug

Dato : 05-09-10 10:46

Hej

Det viste sig at headset og telefon var forbundet forkert med
hinanden.
Jeg har fået at vide, at tingene nu fungerer, som de skal.

Venlig hilsen
Martin

Godkendelse af svar
Fra : mploug

Dato : 05-09-10 10:47

Tak for svaret severino.