/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
tv
Fra : karsten62
Vist : 1110 gange
200 point
Dato : 23-08-10 13:41

Hej.
Har købt et fjernsyn Samsung PS 50C430 med der ingen dansk manual med, nogle der kan hjælpe

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 23-08-10 13:43
Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 23-08-10 13:44

- hvis du kan bruge den på engelsk, undskyld.

Kommentar
Fra : karsten62

Dato : 23-08-10 13:47

Skal være på dansk, er ikke god til engelsk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-08-10 14:13

Hvor har du dog købt det - få det byttet - det må slet ikke sælges i DK UDEN brugsanvisning PÅ DANSK....

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 210 point
Dato : 23-08-10 14:17

Du skal kontakte firmaet du købte det hos, de skal sende en dansk manual til dig. De er flinke at snakke med.

http://hjem.dk/bolig/hifi/tv-tilbehoer/samsung-plasma-ps50c430.aspx

Gå ind på denne side og gå ned på siden. Så kommer en linie (lige under en knap hvor der står facebook) som du klikker på.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-08-10 15:08

Citat
Hvor har du dog købt det - få det byttet - det må slet ikke sælges i DK UDEN brugsanvisning PÅ DANSK

Det er så ikke korrekt.

Der skal følge en dansk brugsanvisning med, hvis varen er købt i Danmark, og en brugsanvisning er nødvendig for at bruge varen, ellers er det ikke et krav.

Og hvis en forhandler før salget gør opmærkom på der ikke medfølger dansk brugsanvisning og køber er indforstået (= gennemfører købet), er det også lovligt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-08-10 15:13

Citat
Det er så ikke korrekt.

Der skal følge en dansk brugsanvisning med, hvis varen er købt i Danmark, og en brugsanvisning er nødvendig for at bruge varen, ellers er det ikke et krav.

Var det ikke det jeg skrev

Citat
det må slet ikke sælges i DK UDEN brugsanvisning PÅ DANSK

Og tilsyneladende er det jo nødvændigt med et TV

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 23-08-10 15:19

Jeg kan heller ikke finde en dansk udgave. Men prøv nedenstående nummer

Citat
Kontakt os via telefon, e-mail eller chatt

Ring til os Vores telefonsupport er åben man-fre 9-18.

Danmark

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-08-10 16:17

Jeg mener ikke dansk er et krav, det skal blot være nordisk.

Men ikke finsk

Godkendelse af svar
Fra : karsten62

Dato : 23-08-10 17:43

Tak for svaret granner01.
De sendte mig en links til danske manual

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 23-08-10 17:46

Stærkt gået granner01, hvordan F... fandt du det ?

så slet ikke noget om hvor de var købt ?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-08-10 21:24

Selv tak, og smuller54, det er et spørgsmål om specifikke søgeord i søgemaskinerne. Jeg søger på forskellige ord om det samme indtil resultatet kommer.

Kommentar
Fra : jørgenolsen

Dato : 28-10-10 19:26

hejza jeg har 1tv magen til kan du ikke sende linket videre til mig gerne på weis_olsen@yahoo.dk
tak på forhånd