/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
USB pin til Scart
Fra : lham
Vist : 2010 gange
100 point
Dato : 23-08-10 06:29

Købt en digital tuner ( antenne) Denver DMB 105 HD. tilsluttet mit ene TV
Kan optage på en USB memory stick.
Sticken kan afspilles på tuneren og en alm PC.

Haves et andet ældre men godt tv. Kan man få en dims med scart i den ene ende og USB tilslutning i den anden, og som laver den nødvendige signalbearbejdning , så jeg kan "se" USBen på mit andet TV?

Kommentar
Fra : poul1erik

Dato : 23-08-10 08:25

Er det ikke det du søger,som Aldi sælger på onsdag?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-08-10 09:23

Citat
Kan man få en dims med scart i den ene ende og USB tilslutning i den anden, og som laver den nødvendige signalbearbejdning , så jeg kan "se" USBen på mit andet TV?

NEJ - Filformatet vil IKKE kunne afspilles uden en afspiller....

PS. Den fra Aldi gør det MODSATTE - kører fra analog til digitalt

Kommentar
Fra : lham

Dato : 23-08-10 13:51

Refi
med afspiller mener du dermed en PC ? i manualen står at USB pin ikke kan afspilles på en DVD afspiller.

Har lige prøvet at afspille den på PC -det vil den ikke -"windows kender ikke filformat PVR".
Hvordan får jeg det til at fungere.
Jeg tænkte at man så kunne slutte den store skærm til PC-en via en HDMI forbindelse.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 23-08-10 14:04

Citat
i manualen står at USB pin ikke kan afspilles på en DVD afspiller.

Det er fordi det er et andet format end DVDafspillere normalt kan klare.....

Alt det er et evigt tilbageværende problem der skyldes at digital kopiering IKKE er lovligt....

Derfor laves disse modtagere også kun med harddisk der IKKE kan kopieres fra....

Før eller siden kommer der nok en lovændring da ALT jo efterhånden er digitalt - selv det direkte signal du får - og så kan optagere jo slet ikke bruges (lovligt)

Der findes afspillere der kan klare det, men det kræver lige man kender filformatet (sikkert Matroska der generelt bruges til optagelse i disse maskiner)

Kommentar
Fra : lham

Dato : 24-08-10 09:10

refi
I manualen til DVB-t står at USB-en kan afsplilles på en PC og selve DVB-T en ( og skal slettes på PC ) så må der vel også findes et program der konverterer PVR så den kan afspilles af feks media player.

Jeg har fornemmet at "det digitale kopieringsuhyre" er tusindbenet og absolut uforståeligt for mig , men i det her tilfælde er der jo ikke tale om kopiering men om AFSPILNING af noget der er sket ( optagelse af "fri kanaler" på USB-pin )

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-08-10 10:32

Citat
så må der vel også findes et program der konverterer PVR så den kan afspilles af feks media player.

Det gør der skam også...

Denne klarer disse "kopisikrede" digitalmodtagere -

http://www.haenlein-software.com/index.php?PHPSESSID=5c0ad22a6f18ac7d1a3593b48351384f&nav=products/dvr-studio-hd-2

Det er et supergodt program, der også klarer en masse andet - men du kan jo teste det i 30 dage GRATIS - men jeg syntes det er pengene værd...

Du får den også lige på engelsk...

http://www.haenlein-software.com/index.php?PHPSESSID=5c0ad22a6f18ac7d1a3593b48351384f&nav=products/dvr-studio-hd-2&WLS=eng

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-08-10 10:35

PS...

Programmet overtræder ikke nogen kopieringslov - det ligger jo op til dig selv HVORDAN du bruger det

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 11-09-10 07:30

Tak for svaret refi.Udmærket redegørelse hvorfor det er så besværligt og hardware indkøbstungt.