/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Hvor meget plads VHS/DVD
Fra : heseda
Vist : 853 gange
100 point
Dato : 22-08-10 00:47

Jeg skal have overspillet alle mine VHS bånd til DVD og har tænkt at købe dette fra ALDI http://www.aldi.dk/OFFER_DK_MI/OFFER_34/OFF03.SHTML
Mine VHS bånd er 240 min. kan det være på en DVD skive??

Accepteret svar
Fra : fox_mulder

Modtaget 110 point
Dato : 22-08-10 01:00

en normal dvd skive er 120 min lang altså 2 timer men man kan komprimere data så der kan være mere på, også uden kvalitets tab da vhs jo ikke lever op til dvd kvalitet men er væsentlig ringere, vil jeg mene du kan have ca 4 timer på dine skiver uden du opklever kvalitets tab
hilsen fox

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 22-08-10 01:05

Ja.
Langt de fleste programmer der optager til DVD kan man indstille kvaliteten på. Når sourcen er VHS kan du sætte kvaliteten langt ned.
På vores HDD-optager har vi valgt mellem kvalitet og jeg mener vi har plads til 4 film pr. DVD
Hvis jeg sætter den på laveste kvalitet, kan vi optage 18 timer. Har dog ikke set hvordan det ser ud.

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-10 07:44

Du kan have op til 4 timer på en DVD når det er fra VHS, før du begynder at miste kvalitet.

Derefter bliver kvaliteten ringere end originalen....

Har du mange VHS-bånd vil jeg dog råde dig til at investere i en kombimaskine (med både DVD og VHS) da du så ikke "blokerer" komputeren...

De kan købes for ca 1000.- efterhånden og står således og passer sig selv....

Godkendelse af svar
Fra : heseda

Dato : 22-08-10 15:54

Tak for svaret fox_mulder.