/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Automatisk visning af pdf
Fra : myg
Vist : 562 gange
100 point
Dato : 20-08-10 10:20

Jeg er ikke sikker på om det er det rigtige forum, men alligevel :

Jeg har MacMini og bruger Firefox, men hver gang jeg klikker på download af en pdf (som jeg får vist i Billedfremviser da det er hurtigere end Adobe) så "strander" den i Finder/Overførsler, og jeg skal her dobbeltklikke den for at aktivere - og det er ikke altid nemt at finde den med et eller andet kryptisk filnavn, man ikke kender .

Hvordan får jeg den til at vises automatisk efter download ???

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 20-08-10 19:16

Når du klikker på download, så får du filen på din maskine.
At downloade er ike det samme som at få pdf filen at se.

hawaii7

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-08-10 19:33

Citat
Hvordan får jeg den til at vises automatisk efter download ???

Kort og godt - det kan du ikke....

Men du kan jo vænne dig til ALTID at downloade den til skrivebordet så er den nem at finde

Skal den gemmes kan du jo så bagefter flytte den hen hvor du vil have den....

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 20-08-10 19:53

Firefox kan både i Windows og Linux indstille Applikationer, mon ikke du har samme mulighed på en Mac? Indstillinger fanebladet Applikationer, find linjen PDF og klik på den, du får sikkert mulighed for at vælge om filen skal Gemmes - Spørg altid - eller Vælg en anden og det er så her du vælger programmet som skal åbne pdf filen

Kommentar
Fra : vigil

Dato : 20-08-10 20:26

Citat
.... og det er ikke altid nemt at finde den med et eller andet kryptisk filnavn, man ikke kender

Hvis du åbner Overførsler i et Finder-vindue vist som liste (den mellemste valgmulighed) og sorterer efter Ændringsdato, så kan du altid nemt finde sidst hentede PDF.

Og lige inden du så åbner den, så markere du den selvfølgelig og giver den et nyt - og for dig helt præcist navn, ikk'

Kommentar
Fra : myg

Dato : 20-08-10 20:31

vigil > selvf.

Hvorfor tænkte jeg ikke selv på det ?

Det er bare li'som overkill, hvis bare det lige er noget, der skal ses en enkelt gang, men alligevel en god ide.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 12-09-10 10:22

o.v.n -> du har fat i noget der. Jeg kan godt få det til at virke efter dine beskrivelser (sådan ca. altså ) men ind imellem vil de somme tider igen ikke åbne. Der er så kommet flere linier med PDF filer - ser ud til at der er forskellige typer.
Men som oftest virker det
- så refi - dit svar var helt forkert

Godkendelse af svar
Fra : myg

Dato : 12-09-10 10:23

Tak for svaret o.v.n..