/ Forside/ Teknologi / Administrative / Concorde / Spørgsmål
10  terkildsen 110
Manglende login og password
Fra : larslusk
Vist : 922 gange
20 point
Dato : 12-08-10 22:13

Hejsa derude
Jeg har et problem som er opstået da HD'en stod af på vores renskabsansvarliges pc, vi kørte med C5 1,6 Dos baseret regnskabs program som blev sikret ved man kopirede hele C5 mappen på extern drev ugenligt

Der er så sat ny HD i Pc'en og den køre glad derud af igen, C5 er instaleret og den gamle kopi smidt oven i og det starte fint, men så stopper festen også da den nu kræver et brugernavn og et password, det har den ikke gjordt før det har sikkert været gemt i shortcut prefs eller i programet efter først indtastning, dette password er et password som de der i sin tid instalerede C5 selv har lavet så det kan ikke oplyses fra levrandørs side og de har i deres visdom ikke skrevet det ned, kan dette logon omgås ? er der evt et default admin logon eller andet man kan gøre.
håber der er nogle kloge hovder der kan hjælpe da vi sider med ca. 10 år's regnskab som vi ikke kan komme ind i

Kommentar
Fra : LeifHansen

Dato : 13-08-10 05:18

Løsningen kan vel blive at købe en ny rettighed hos Microsoft. Ingen billig løsning.

Kommentar
Fra : larslusk

Dato : 13-08-10 07:50

Jeg har jo de orginale koder til at oprette C5 og disk til at slice koder ind med, det jeg har problem med er den kode man selv har oprettet for C5 til logon i programmet efter det er instaleret

Kommentar
Fra : storgaard

Dato : 13-08-10 08:12

Umiddelbart.
Du har hele mappen med filer og databas?
Lad være med at installere, men kopi'er backup-mappen tilbage på PC'en.

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 20 point
Dato : 13-08-10 09:10

standard brugernavn og adgangskode= supervisor

hvis det er den gamle version (dos) C5 så slet den fra den nye harddisk og kopier hele mappen
fra din bacup over. og husk at oprette den korekte genvej igen.

Kommentar
Fra : larslusk

Dato : 13-08-10 09:31

Jeg takker og bukker Supervisor var det gyldne ord og vi er inde )))

Godkendelse af svar
Fra : larslusk

Dato : 13-08-10 09:32

Tak for svaret dk.
Det var lige det der skulle til
Takker og bukker ))