/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Skilsmisser / Spørgsmål
10  pifo 320
hvad er rimeligt
Fra : snusi
Vist : 608 gange
200 point
Dato : 06-08-10 16:45

Jeg prøver lige om jeg kan formulere mit spørgsmål så det er til at forstå.

Et ægtepar skal skilles. De har været gift i mange år og har igennem tiden boet i flere ejerboliger. Det første hus stod de begge som ejere men derefter var det kun den ene der stod på skødet men de står begge for den gæld de har, og betaler alt i fællesskab.

De har købt hus for 5 år siden og har 25 år tilbage af gælden på det.

Den der står på skødet vil gerne blive i huset, hvilket er helt ok for den anden.

Kan den anden tilkomme noget, eller er det udelukket fordi vedkommende ikke står på skødet?
De er ikke uvenner, men nu er de kommet til at snakke om hvor meget de hver især kan tilkomme.

Er mit spørgsmål til at forstå?

snusi

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 06-08-10 16:51

Rimelighed er jo et subjektivt begreb, og kan varierer meget fra forhold til forhold, så det kan de kun selv afgøre.

Juraen på området kan være en anden sag, men det bør de tale med en advokat om, og så kan de jo vurdere om de synes hans forslag er "rimeliget"

Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 210 point
Dato : 06-08-10 16:52

Hvis de begge reelt er ejere af huset, er det ligegyldigt om de begge står på skødet, de skal selvfølgelig dele "overskuddet".

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 06-08-10 17:47

fifty -fifty udenom et evt særeje fra før de blev gift

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 06-08-10 18:00

Tak for svaret fun2.

snusi