/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Otto Leisner.
Fra : leonard
Vist : 846 gange
100 point
Dato : 06-08-10 10:22

For et stykke tid siden læste jeg bogen om Otto Leisner, som var bygget over hans udklipsbøger. Her
fandt jeg ud af,at han har skrevet ret mange tekster til sange i den popurlære afdeling samt oversat ret mange fra engelsk, tysk, osv.

Det jeg vil spørge om,er, om der er nogen som kender til, hvor der er lister/oversigter over hans produktion. Jeg har en masse sange, som min mor gav mig i 1950´erne fra bl.a. ugebladet Tempo,så
det kunne være sjovt for mig at sammenligne lister/oversigter med dem.

På forhånd tak fra Leonard.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 110 point
Dato : 06-08-10 10:24
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-08-10 10:33

Jeg tror du får størrer held ved at spørge på biblioteket, ... jeg kan ikke lige finde en liste over hans tekster... men måske der er en anden kanduer der kan, eller måske få svar på kulturplakaten

Godkendelse af svar
Fra : leonard

Dato : 06-08-10 10:47

Tak for svaret Teil.

Men der står ikke noget om tekstlisterne; jeg havde nemlig været inde på Wikipidia

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-08-10 10:56

Synd du lukkede dit spørgsmål nu, så er der nok ingen der hjælper dig, når de tror du har fået et brugbart svar

Kommentar
Fra : Axeline

Dato : 12-04-13 01:07

Hej!
Vil bare lige fortælle at jeg kan kontaktes for at få de indholdsfortegnelser tilsendt, som efterlyses til de Temposange og sange fra Flittige Hænder.