/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Hvem har en Imac MB 950? -tilfreds?
Fra : ingelein
Vist : 766 gange
50 point
Dato : 04-08-10 16:47

Hej
Apples nye Imac kan købes for 7.999 hos Elgiganten - jeg er svært imponeret over designet og billedkvaliteten. (I Apple-Store koster den 9.449).

Når man siden 1986 har arbejdet med Windows, er det jo en tilvænningssag, men mange ting synes umiddelbart meget nemmere at gå til. Jeg kan se at man ikke kan arbejde så meget "bag kulisserne" med en Mac - men jeg forventer heller ikke så meget bøvl.

I stedet for Office 2003 må jeg bruge Open Office, hvis jeg da ikke flotter mig og køber Macs skriveprogram.

Inden min prøvetid på 14 dage er omme, finder jeg vel ud af om jeg kan forlige mig med en Mac. Jeg hører derfor gerne om andres erfaringer med Mac.

Jeg har dog stadigvæk 1 nyere bærbar med XP - og mandens helt nye bærbare med Win07 som jeg kan bruge sammen med nogle programmer, som jeg ikke kan undvære.

Kan man bruge Mac skærmen sammen med en af de andre bærbare???

Mange hilsner
Ingelein

Mange hilsner

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 04-08-10 17:15

Jeg har en MacBook Pro, og har haft Mac i en del år nu. Det er en tilvænning, når man skifter fra Windows til Mac, men når først du har vænnet dig til det, så skifter du aldrig tilbage igen.
Det er lækkert design - intuitiv brugergrænseflade, og så har jeg endnu ikke været udsat for Virus på min Mac.
Go for it!

Accepteret svar
Fra : HUGO-BØRGE

Modtaget 50 point
Dato : 04-08-10 17:49

Mac har altid været mere brugervenlig end windows og er mere driftsikker.
Min gode gamle Mac som snart er 1o år gammel har voldt problemer 1 gang, hvor noget af styresystemet skulle geninstaleres.

Jeg har også en ny Imac med OS X som bare kører derudaf uden problemer.
Jeg kan kun anbefale folk at købe en MAc, driftsikker, brugervenlig m.m.
På min Imac kører jeg Safari som internet browser. Den kører stabilt og har ikke alle de problemer andre har med Explorer m.m.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 04-08-10 19:23

Hvis du kan leve med at være bundet på hænder og fødder, at du stort set kun kan købe programmer hos Apple og ikke bruger gratis programmer og du synes at det er ok at betale vilde overpriser for dine computere, så køb bare en MAC.

Ellers hold dig væk, for Apples politik for selv Microsoft til at fremstå som et open source filantropisk foretagende.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 05-08-10 22:31

Hej
HUGO-BØRGE
Ja, jeg vil købe en IMac OS X - og jeg vil nyde det flotte design - selvom det jo ikke er det vigtigste , men jeg vil gerne betale overpris for et smukt design.
Efter at have bøvlet med gamle PC'ere alt for længe, vil jeg bare gerne have noget som funker - og jeg kan ikke lige se, hvad jeg skal med mange Fancy programmer, som man kan downloade gratis for at reparere på Windows og Windows programmer.

Så jeg har købt MAC'en - med 14 dages fortrydelsesret!!!
mange hilsner
Ingelein - og så har jeg jo stadigvæk min bærbare - og mandens bærbare (PC) hvis der er nogle programmer, jeg ikke kan undvære. Begge kører hhv. Win XP og Win 07

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 05-08-10 22:36

Hej BertelBrander

IMac leveres med alle nødvendige programmer, og den eneste ulempe for mig er at jeg ikke kan køre mit DesignaKnit 7 Pro program til min elektroniske strikkemaskine. Dette program er i forvejen så forældet, selvom det stadigvæk sælges for mere end 5.000 kr - at det kun kan køre 16 bit - så Win07 er helt udelukket, medmindre jeg kører med et emuleringsprogram.

Bundet på hænder og fødder er måske lige så godt som "forfrysninger" og alle andre Windows overraskelser.

Mange hilsner
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 06-08-10 21:34

Tak for svaret HUGO-BØRGE.
Det er vist det gammelkendte problem: Een kan li' moderen, den anden datteren.
Mange hilsner Ingelein - som skynder sig at lukke tråden.