/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Bredbånd i udlandet
Fra : Toves_Henrik
Vist : 1307 gange
385 point
Dato : 04-08-10 15:39

Kan man som udlænding investere i trådløst bredbånd i Frankrig.
Kan man købe noget hjemmefra.
Henrik

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 04-08-10 15:45

Det kan man vel, hvis man skal opholde sig i Frankrig

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-08-10 15:47

Vi har været i Frankrig i år, og forhørte os i en forretning

Vi kunne købe en mobilbredbånd stik, til ca 69€ og de 29€ var til forbrug

Vi købte den ikke, for vi tror ikke vi kommer til Frankrig igen, og da den er bundet til landet, ville vi ikke

Kommentar
Fra : karus

Dato : 04-08-10 15:48

NEJ.

En franskmand kan heller ikke købe bredbånd i DK.

Så du må bruge opkaldsforbindelse eller bo/være et sted hvor det er etableret.

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 04-08-10 15:49

NEJ

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-08-10 15:50

ps... du kan ikke købe stik/dims hjemmefra, den er bundet til SFR nettet.... du skal selvfølgelig tage din bærbare med hjemmefra

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-08-10 15:52

Der er en googleoversættelse her

http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=fr&u=http://www.sfr.fr/&ei=1nFZTObbB8KjOMi19I0J&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CB0Q7gEwAA&prev=/search%3Fq%3Dsfr.fr%26hl%3Dda

Men hvis du beslutter dig for at købe det, så ville jeg vente til jeg kom derned... der er mobilforretninger i alle de store supermarkeder - Giant, hyber-U mm... og sikkert også andre steder, men det var der jeg kikkede

Kommentar
Fra : karus

Dato : 04-08-10 15:53

Citat
Vi kunne købe en mobilbredbånd stik, til ca 69€ og de 29€ var til forbrug

Det er så også en forudbetalt forbindelse og sikkert meget langsom (og dyr i drift)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-08-10 15:54

karus og vic200... i ved vist ikke helt hvad i svarer på, jeg har trods alt lige været der og undersøgt det

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-08-10 15:55

Citat
Det er så også en forudbetalt forbindelse og sikkert meget langsom (og dyr i drift)

Men stadig en mulighed, som du tidligere svarede nej til.... og billigere end hvis man bruger sin mobil via pc

Kommentar
Fra : karus

Dato : 04-08-10 15:56

Citat
29€ var til forbrug

Ergo betales der for datatransfer - så muligt du har været der, men det er blot en telefonforbindelse til nettet du får.

Så kunne du jo ligeså godt bruge din egen mobil med et fransk taletidskort - det er det samme.

Kommentar
Fra : karus

Dato : 04-08-10 15:58

Citat
Men stadig en mulighed, som du tidligere svarede nej til

Svaret er stadig NEJ, det er ikke en bredbåndsforbindelse du får men en telefonforbindelse.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-08-10 16:00

Karus.... forbruget var altså internetforbrug, og jeg ved jeg har ret.... talte jo med flere, så stop venligt nu

Toves_Henrik, hvis du bladrer lidt i mit link, - tryk på den bærbare - så kommer der den dims/stik frem, som vi så på... desværre bliver siden ikke oversat

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 04-08-10 16:12

De priser Nordsted1 giver passer meget godt med det vi fik oplyst da vi var der for få uger siden. Det er for et antal timer på 3G nettet, som ikke findes alle steder og som kan være langsomt.

Vi endte med at sætte en trådløs router op hos naboen...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-08-10 16:14

Vi ville komme på SFR nettet, det samme som der stod på min mobil gennem hele Frankrig.... men jeg købte som sagt ikke dimsen, jeg sms'ede i stedet

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 04-08-10 16:19

SFR har dækning over hele Frankrig, men det er både GSM og 3G, det er ikke alle steder man har 3G dækning. De fleste telefoner der har 3G har både 3G og GSM, men hvis data skal køre i et rimeligt tempo, skal det være 3G.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 395 point
Dato : 04-08-10 16:33

Tove_Henrik..... tag den bærbare med for en sikkerhedsskyld... find en mobiltlf.forretning og snak med dem, jeg har kun positive oplevelser med franskmændende, alle var meget hjælpsomme, og altså ikke kun lige i denne forbindelse, men alle steder... selv om de ikke er så gode til f.eks engelsk, så gør de alt for at vi skal kunne forstå dem

Vi fik en brochure med hjem, så vi kunne studerer den nærmere (vi kan ikke fransk, men de havde forklaret alt forinden)

Ha' en rigtig god ferie

Godkendelse af svar
Fra : Toves_Henrik

Dato : 04-08-10 17:21

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 04-08-10 17:28

Hmm, Nordsted, undskyld min uvidenhed på området, men kræver det ikke en fast bopæls adresse i Frankrig for at kunne købe mobilt bredbånd dernede? De skal vel løbende sende regninger til en.
Jeg mener ikke de indvilger i at sende regninger på forbrug til en adresse i Danmark? Og de 29 euro til forbrug er vel kun for en måned?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 04-08-10 17:31

pifo, man betaler forud, og det er ikke noget krav at man har en adresse i Frankrig.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-08-10 17:37

pifo... den dims/stik, bliver "tanket" op... og de 29€ afhænger af hvor meget man er på...

Lige som taletidskort

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 04-08-10 18:05

Ok - Tak