/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
dagplejefar for egne børn
Fra : pk2dk99
Vist : 637 gange
100 point
Dato : 31-07-10 16:00

Kan man være medarbejde som dagplejefar for egne børn (tvillinger) i en kommune?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 31-07-10 16:10

- ja, men det kommer helt an på hvilken kommune du bor i, kontakt dem og spørg...

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 31-07-10 17:52

Ja - hvis børnene er under 3 år. En dagpleje har oftest 3-4 børn, så du skal regne med at passe andres børn også.

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 01-08-10 07:02

Her hvor jeg bor kan man godt være dagplejer og passe sine egne børn sammen med andre børn.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Accepteret svar
Fra : Trille7

Modtaget 100 point
Dato : 23-08-10 21:41

Hejsa..

Jeg kan kun sige det samme som de andre, og lidt mere.

Ja du kan godt blive godkendt til at tage dine egne børn, hvis du kan blive godkendt som dagplejer. Så er det faktisk et krav, at du har dine egne børn.

Men forstår spørgsmålet lidt, som om at du ikke i dag arbejder som dagplejer. Og så kan du ikke søge job som privat dagplejer, bare for dine egne børn. Desværre. Du skal hele systemet igennem, for at blive godkendt som dagplejer, og det er lidt af en prøvelse ss Men har du erfaring fra tidligere er det lidt nemmere. Hvis ikke, ja så må du desværre gør som os andre, sende dem til en anden.

Men taler lidt af erfaring, har selv tvillinger i dag på snart 6 år, for os gjorde det meget, lidt at få børn på afstand, for 2 på en gang, er en lille sjov indpakning. Lige så meget sjov som du har af dem, lige så mange noder er der i dem. De skal mange gange bare kigge på hinanden, så har de helt og aldeles styr på hvordan man får taget bagenden på deres forældre. Så held og lykke med dem, og tænk ofte: De bliver ældre ss

Godkendelse af svar
Fra : pk2dk99

Dato : 23-08-10 23:12

Tak for svaret Trille7.