/ Forside/ Karriere / Udlandet / Andet udlandet / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 410
Melde til og fra
Fra : Avant85
Vist : 666 gange
300 point
Dato : 29-07-10 16:53

Min datter har fået job i Tyskland her til d. 1. aug. Hun skal være der min. 11 mdr. måske mere.

Hun har været på kommunen og ved skat her i Danmark, men kan ikke rigtig få noget konkret om, hvad hun skal gøre med hensyn til at melde fra på evt. folkeregister OG heller ikke skat (lokalt) kunne sige, hvordan skatte-regler / træk osv.

Er der nogen her på Kandu, som ved noget om at framelde sig her i Danmark OG hvordan skattereglerne er Danmark og tyskland imellem

Hun har meldt sig til i det tyske samfund, der hvor hun skal opholde sig

Jeg håber der er nogen, som forstår problemet. Jeg kan ikke rigtig hjælpe min datter umiddelbart

Venligst Avant85

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 310 point
Dato : 29-07-10 17:08

Hejsa.
Og tillykke med datteren har truffet den beslutning.
Hun skal da bare melde flytning når hun flytter.
Læs lidt her.
https://www.borger.dk/Emner/bolig-og-flytning/flytning/Sider/flyt-til-udlandet.aspx?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-07-10 17:28

Jeg har ikke undersøgt linket nærmere, og der er måske heller ikke et brugbart svar, men jeg tror nu alligevel i vil kunne bruge det--- der er vist også et forum

http://www.udvandrerne.dk/JLKM/Udvandre.nsf/UniqKW/ADEforum

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 29-07-10 17:39

Der findes en person i Danmark der kan svare dig på det og han har firmaet SKATTERÅDGIVEREN, Østergade 4, 6400 Sønderborg.
Han ved alt om skatteregler og vejleder også skattevæsenet, når de ike kan finde ud af det.

hawaii7

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-07-10 18:06

Der er ikke så mange "dikkedarer" i det.....

Du/hun melder fra i den kommune hun hører til og meddeler samtidig hun flytter til x-adresse i Tyskland....

Derefter skal sygesikringsbevis afleveres og hun skal forsikre sig i Tyskland (er måske allerede tegnet af arbejdsgiver)....

Den danske afmelding behøves ikke i Tyskland, men den er god at have som "bevis".....

Principielt behøver hun ikke afmelde sig i DK, tyskerne er ligeglade, men så klapper skattefælden.

Hun betaler skat i Tyskland og KUN i Tyskland hvis hun gør det rigtigt - dobbeltbeskatning kan dog altid undgåes, da det hun har betalt i D bliver fratrukket i DK...

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 29-07-10 22:52

Og tror du kandu ved DET...

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 30-07-10 02:05

Citat
Min datter har fået job i Tyskland

er hun rimlig HVID i huden kan du tilmælle hinne hær
læg mærke til siden er kun for vide høner
men gratis servise overALT
http://www.dnsb.info/
og siden lægger et sted i INFO land

men de ska sikker pas god på hinne
de siger de bædre en andre, så det paser nok

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-08-10 12:52

Har du fundet ud af det nu ??

Kommentar
Fra : Avant85

Dato : 03-08-10 20:21

Nej jeg har ikke fundet ud af det. Jeg ved ikke rigtig, hvor jeg skal gå hen. Men jeg har også haft lidt travlt med andet.

Tak for at du lige "ringede" mig op ang. det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-08-10 20:47

Citat
Jeg ved ikke rigtig, hvor jeg skal gå hen

Du skal blot gå på kommunen/folkeregisteret i nuværende bopælskommune

ALT ANDET foregår i Tyskland....

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-08-10 21:55

Citat
Du skal blot gå på kommunen/folkeregisteret i nuværende bopælskommune

Lige præcis...som der også står i det link jeg satte ind.
Prøv lige at åbne linket...der står det hele.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-08-10 22:29

Læs her så.
Citat
Læs på denne side om:
Flytning til udlandet
Flytning til et andet nordisk land
Anmeld flytning til Post Danmark
Flere oplysningerFlytning til udlandet
Hvis du skal flytte til udlandet, skal du - før afrejsen - anmelde flytning til folkeregisteret i den kommune hvor du er tilmeldt. Enhver der flytter til udlandet skal registreres som udrejst i CPR.

Anmeldelsesfrist
Du skal anmelde flytning til folkeregisteret senest fem dage efter flytningen. Hvis du ikke anmelder flytning kan du få en bøde.

Ophold på mindre end seks måneder
Hvis du ikke opholder dig mere end seks måneder i udlandet, kan du bede folkeregisteret om fortsat at være registreret med bopæl i Danmark. Det kræver dog normalt, at du har fuld rådighed over din danske bolig i hele perioden. Det har du ikke, hvis boligen fx er fremlejet, lånt eller lejet ud. Hvis du ikke har fuld rådighed over boligen, kan kommunen dog lave en konkret vurdering af, om du kan blive boende, og altså stadig være registreret med bopæl i Danmark.

Hjemme i weekender og ferier
Hvis du på grund af arbejde opholder dig mere end seks måneder i udlandet, men tilbringer hovedparten af weekender, fridage og ferier på din bopæl i Danmark, har du også ret til at forblive registreret her i landet. Samme regel gælder for din ægtefælle/samlever og børn, hvis de er fulgt med til udlandet.

Det er en god idé at lade sig registrere på den danske ambassade i det land, du er flyttet til.

Godkendelse af svar
Fra : Avant85

Dato : 04-08-10 10:18

Mange tak for hjælpen

Den her gang virkede linket