/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Angående tip om RKI
Fra : Megafonen
Vist : 1292 gange
10 point
Dato : 29-07-10 11:37

Angående tip om RKI

http://kandu.dk/tiphist.aspx?tid=21111

Det er ikke korrekt at man mærker noget som helst i daglidagen når man er medlem i RKI.
Man kan sagtens have dankort, kassekredit, pbs og jeg har sågar hævet beløbet på min månedlige indbetaling til mit lån i banken uden at høre noget for det.

Så der tager i fejl. Faktisk syntes jeg det er synd for dem der har brug for hjælpen at i bare fyrer løs med udokumenterede påstande. Hvad med lige at tjekke fakta inden i skriver i et froum?
Det er ret vigtigt, tænk hvis det var jer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-07-10 12:00

RKI er da ikke noget man vælger frivillig, der er bedre måder at administre sin økonomi på, hvad med lidt selvjustits og ikke oprette lån som man ikke kan betale tilbage? I stedet for at forsøge at oprette og få beskeden: Desværre du står i RKI

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 10 point
Dato : 29-07-10 13:24

Jeg synes det er et helt ok tip! Hvis man kender til problemet, så er det lettere at sætte sig ind i

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-07-10 13:59

Citat
Så der tager i fejl.

Nej jeg tager IKKE fejl...

Læs hvad jeg skrev - FORNYELSE

Hvis du har kortene inden du kommer i RKI (som hedder Experian) tager de dem da ikke fra dig, men du vil IKKE kunne få dem fornyet - det samme gælder ved f.eks. omlægning af lån.....

Så det er absolut en DÅRLIG ide at komme der frivilligt, da du derved "mister" adgang til en masse ting der kan være nødvændige, selv i en GOD økonomi

Citat
Hvad med lige at tjekke fakta inden i skriver i et froum?

Det har DU åbenbart ikke gjort....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-07-10 14:01

Selvfølgelig kan man da hæve sine egne penge uanset RKI registrering.

Der er bare ikke mange seriøse, som vil sælge på kredit (afbetaling) til folk som er registreret i RKI.

De værste lånehajer er nok ligeglade.

Kommentar
Fra : Megafonen

Dato : 29-07-10 18:53

Men hele pointen med at skrive mit tip var at afhjælpe en tilstand ligesom Ludomani. Jeg har selv haft månedlige udgifter til diverse kontokort, højere end hvad jeg tjente om måneden. Så jeg måtte låne af venner og familie og låne endnu mere hos udlånerne for at betale tilbage osv.

Så hvis det kan redde en fra bundløs gæld kan jeg kun se mit tip som yderst brugbart. Men jeg skal selvfølgelig ikke tvinge andre til at syntes om det

Godkendelse af svar
Fra : Megafonen

Dato : 29-07-10 18:53

Tak for svaret pifo.

Kommentar
Fra : Megafonen

Dato : 29-07-10 18:55

Refi:

Jeg tror nu ikke ligefrem at et dankort er sagen for en der ikke kan styre sin økonomi. Et Visa Electron kan alle jo få alligevel.