/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Mistænkelig mail
Fra : Blueflash78
Vist : 993 gange
200 point
Dato : 22-07-10 16:54

Jeg har fået en mail og jeg ved jo godt det er fup. Men bliver alligevel nød til at spørge.. he he

We have sent 5000.00 USD already through western union, as we are mandatedto transfer you the total sum of $300,000USDhave Process your first payment of $ 5,000 USD. to collect / Sender:Sender:Idris Alvin Go to western union and pick up the $5000 now

Der er også et MTCN nummer. Når jeg går på Western union står de klar til levering.

Hvad siger i til det?? Er det noget jeg skal holde mig langt væk fra. Det er jo nemme penge, men man skal jo aflevere id ovs. så jeg tænkter det kan misbruges og jeg kender ikke manden som påstår at han vil give mig dem.. Hvad skal jeg gøre.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 210 point
Dato : 22-07-10 16:57

Jeg syntes at du skal gøre dig klar til at få tømt din konto...............................

Du er så ikke den første - og nok heller ikke den sidste der bliver snøret.

Kommentar
Fra : Blueflash78

Dato : 22-07-10 17:02

Ja men han skal jo ikke have kontonummer?! Hvordan kan han så tømme min konto - Men ved godt jeg ikke er den første ej heller den sidste..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-07-10 17:07

Hvis du reagerer, så beder de om at du skal betale et beløb for omkostningerne for at de kan sende penge til udlandet.... vupti, du er blevet lidt fattigere, og hvis du så også sender pengene via din bank skulle det ikke undre mig, om de den vej rundt, kan få et kontonummer---- jeg har ikke selv fantasien til hvordan de bærer sig ad, men en ting er sikkert, hvis du reagerer, så skal du forvente at du bliver fattig, som Eyvind skriver

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 22-07-10 17:08

Der er intet at frygte der - hent du bare dine penge. Det er trist at alle skal være så mistroiske. Der findes faktisk velmenende mennesker derude - også i Nigeria!

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 22-07-10 17:09

de er sikkert flinke, jeg har fået millioner fra hele verden.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-07-10 17:10

Hvis et eller andet fjols, ville forære dig nogle penge uden at kende dig, blev du nok kontaktet af en advokat.
Hvis det bare er alm. valutasmuling, er fængselsopholdet nok ikke så langt - med kost.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-07-10 17:12

Når du har hentet pengene ------------------ deler du lige med Kanduerne ikke.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 22-07-10 17:15

Citat
Hvis et eller andet fjols, ville forære dig nogle penge uden at kende dig, blev du nok kontaktet af en advokat.

Jeg har skam fået brev fra advokater med millioner fra kræftramte rigmænd uden arvinger.

Kommentar
Fra : Blueflash78

Dato : 22-07-10 17:17

Men virker ret mystisk at en fremmede vil sende mig penge - uden jeg er tilmeldt noget som helst.
Det er jo ikke sådan at jeg skal oplyse mit kontonummer ovs. Altså jeg gør det jo ikke via min bank. Men via Western union.

Hvis jeg nogensinde fik de penge - holder jeg selvfølgelig en kæmpe fest - hvori er velkommen. Smiler.. Men så heldig tror jeg ikke jeg er...

Og det jeg mest er bange for er at oplyse navn og adresse. Selvom han allerede har mit efternavn. det er min mail adresse..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-07-10 17:25

Du har åbenbart ikke set de "gavebreve" Teill har kopieret ind her på siden, for at vise os hvor "heldig" han har været

Når noget er for godt til at være sandt...... er det fordi det er godt til at være sandt.... du bliver plukket, hvis du reagerer

Hvorfor skulle nogen sende en fremmed penge, der er nok at velgørende formål de kunne bruges på,

Brug din sunde fornuft, og tryk på delete, og glem alt om den mail

Bloker ham på din mail

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-07-10 17:31

Muligt at pengene står hos Western Union, men nye regler fra EU og USA foreskriver at alle transauktioner via banker m.m. skal indberettes grundet terrorlovgivning, skattesnyd, kriminalitet m.m.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-07-10 17:53

Citat
Blueflash78

Dato : 22-07-10 17:17
Men virker ret mystisk

Du kan selv være mystisk. Du har været bruger på kandu siden den 02.11.02 og dette er det første og eneste du med den profil har deltaget med/i

Det er så flot, at du ikke glemte kandu

Kommentar
Fra : Blueflash78

Dato : 22-07-10 17:58

Citat
Indsæt dit citat her

Du kan selv være mystisk. Du har været bruger på kandu siden den 02.11.02 og dette er det første og eneste du med den profil har deltaget med/i

Det er så flot, at du ikke glemte kandu

Hey Ans...

- Har du ikke noget bedre at lave? End at komme med en dum kommentar?! - Måske fordi det er lidt nemmere at finde svar på andre spørgsmål via nettet..

Men tak til alle jer andre

Godkendelse af svar
Fra : Blueflash78

Dato : 22-07-10 18:01

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 22-07-10 21:41

Jeg ved godt, jeg er sent ude meeeen - alle, der er så "dumme", at de hopper på den med at sende penge retur via Western Union skal vide, at når de inkasserer den lokkende check på x antal millioner, får de en mail om at checken desværre var for stor, og om ikke de lige kan sende differencen netop via Westeren Union - derfra kan man godt glemme alt efter godmorgen - det er fup og snyd det hele - desværre er der så mange der hopper på den, men det er Nigeria brevene om igen bare lidt smartere.

Jeg har set en mand, der prøvede at følge dem til dørs, det var dyrt - TV fulgte ham hele vejen - jeg må sige, jeg var grædefærdig efter den udsendelse.

Så hvis det lyder for godt til at være sandt - er det for godt til at være sandt - har du nogensinde deltaget i et lotteri om et krydstogt i Caribien?
Jeg har ikke men alligevel vundet omkring 5 stk.

PS. Jeg har været på krydstogt i Caribien, men for egen regning.

Pas på jer selv derude, der er så mange, der lever af folks navitet/grådighed.