/ Forside/ Karriere / Job / Faglige organisationer / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 460
søndag helligdagsbetaling
Fra : madglad
Vist : 1218 gange
100 point
Dato : 18-07-10 17:27

er der nogen der ved hvor meget søndag helligdags betalingen er
for en der er ansat i århus ved evt. todbjerg.. dani.. pp..centrum busser osv ?

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 18-07-10 17:43

det ved din fagforening, eller en tillidsmand på arbejdspladsen

Kommentar
Fra : madglad

Dato : 18-07-10 17:54

jeg er ikke ansat ved alle de busselskaber jeg nævnte så jeg kan ikke spørge dem.
spørgsmålet står stadig åben

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 18-07-10 18:01

du har en skrue løs

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 18-07-10 18:12

brorteil har nu alligevel ret, det bedste er at ringe til den fagforening, som har overenskomsten.

Uanset om du er medlem nu eller påtænker at blive det.

(og så behøver du jo ikke at blive grov brorteil, det første svar du gav var jo rigeligt.)

Du ringer til 3F så får du alt af vide.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-07-10 18:22
Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 110 point
Dato : 18-07-10 18:24

Citat
. Tillægget udgør for samtlige timer 50% af grundlønnen i §16, for lærlinge dog 50% af grundlønnen for ikke-faglærte over 18 år.:

Kommentar
Fra : madglad

Dato : 18-07-10 18:24

er da ked af at du blev fornærmet brorteil ..jeg lavede en fordi jeg ikke vil fornærne nogen..prøver et andet sted.. ellers takker for svarene

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-07-10 18:26

Forkert link...

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 18-07-10 20:46

og så hedder det søgnehelligdag.
det kommer fra gammel tid, hvor søgnedag betød hverdag. det er altså en helligdag der falder på en hverdag, hvor man normalt ville have haft en lønindkomst.

Godkendelse af svar
Fra : madglad

Dato : 20-07-10 21:03

Tak for svaret piaskov.