/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Hvad betyder denne sætning?
Fra : nullerbullerpige
Vist : 947 gange
105 point
Dato : 15-07-10 20:52

Hej.

Jeg har spurgt om jeg måtte sælge nogle smykker mens jeg er på ferie på en campingplads og har fået følgende svar:
"Hvis du sælger fra din vogn, og at der ikke kan henføres til Camping Ulvshale Strand, er det ok"

Jeg forstår bare ikke hvad der menes med henføres???

Accepteret svar
Fra : olarsen

Modtaget 115 point
Dato : 15-07-10 20:58

Du må ikke avertere efter kunder, som så 'føres hen' til campingpladsen. Campingejeren vil ikke have et rnd af mennesker som vil handle med dig, det ville måske også forstyrre de andre campinggæster, men du må gerne sælge fra din plads.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 15-07-10 21:00

det betyder bare at det klart skal fremgå at campingpladsen IKKE har noget at gøre med dit salg

sådan at hvis der senere opstår nogle problemer så er det ikke campingpladsen de kontakter

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-07-10 21:06

Som ovenfor

På Maribo Sø Camping, er der to der sælger henholdsvis smykker og Tupperware, de har fået lov at sætte et opslag på væggen, ... hvor der står hvornår biksen har åben, og ellers på hvilken standplads det kan købes/beses...det kan du da også spørge om du må...

Når "biksen" så er åben, sidder de tæt ved køkken/bad/toiletbygning, så alle der færdes deromkring kan se det

Godkendelse af svar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 17-07-10 11:12

Tak for svaret olarsen.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 17-07-10 11:28

Tak, håber du får en fortsat god sommer med et godt salg!

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 17-07-10 21:11

olarsens svar er desv. forkert.

"På Camping Ulvshale Strand har vi campinggas til salg i gængse størrelser til 300 kr per flaske"
"På Camping Ulvshale Strand sælges særdeles smukke smykker"

Begge ovenstående udtalelser kan 'henføres' til Camping Ulvshale Strand - det lyder som virksomheden Camping Ulvshale Strand sælger gas og smykker. De vil nok ikke tage noget ansvar for smykkesalget.

Derimod: "Kom og se de smukke smykker mens jeg ferierer på Camping Ulvshale Strand - plads 1234" - her er man ikke i tvivl om at det er en gæst på pladsen der har en lille skattepligtig b-indkomst. Og skulle der komme kunder udefra, så er de jo ikke inviteret af campingpladsen men af dig, og skal overholde alle de regler dine gæster iøvrigt skal overholde. Camping Ulvshale Strand har i al fald ikke inviteret dem specielt.

Øvrige to svar synes jeg er OK

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 18-07-10 14:16

Jamen jeg kan sagtens henføre 115 P til dig henrikkrebs, jegopretter blot et henrikkrebsspørgsmål, det er helt OK for mig, hvis nullerbullerpigen siger ok for det.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 18-07-10 18:59

olarsen >> godt ord igen. Behold du dine point og så er det da heldigt at vi har lov til at være uenige, ikk?

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 20-07-10 17:18

Jo det er dejligt at man kan være uenig, uden at stikke med knive, som jo kan være kotyme nogen steder.

Men jeg har ellers masser af point at gi' af, jeg rutter jo ikke med 'formuen'