/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
knortegås
Fra : hugobot
Vist : 637 gange
50 point
Dato : 05-05-03 08:34

hvis i ved noget om en knortegås

Så skriv det?

MVH. Hugobot

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 05-05-03 09:10

Knortegås

Længde: ca. 59 cm, vingefang: 107 - 117 cm
Vægt 1,2-1,4 kg.
Knortegåsen er en lille gås med kort hals og langstragt krop.Hovedet og halsen er mørke med en hvid halsring. Ryggen er grå. Hos mørkbuget knortegås er bugen mørkegrå, hos lysbuget knortegås er den lys eller svagt gråbrun.
Mørkbuget knortegås yngler i Nordsibirien, mens lysbuget knortegås med en bestand på ca 4.000 individer ynglende på Svalbard udgør en af verdens mindste gåsebestande.

Om vinteren trækker den mørkbugede knortegås til Vesteuropa - forår og efterår træffes op til 50.000 fugle ved de danske kyster.
Lysbuget knortegås overvintrer i især i Østengland og Danmark

Alle observationer af Mørkbuget Knortegås (ialt 9)

Lokalitetsliste for Mørkbuget Knortegås | Liste over alle fuglearter

--------------------------------------------------------------------------------
Onsdag - 23.04.2003

Margrethe Kog: Mørkbuget Knortegås 40 [k] - (Thomas Eske Holm)

--------------------------------------------------------------------------------
Torsdag - 03.04.2003

Samsø, Barnekold: Mørkbuget Knortegås 236 - (MWH via Samsøs fugle)

--------------------------------------------------------------------------------
Fredag - 07.03.2003

Hanstholm Havn: Mørkbuget Knortegås 1 r - (Anni & Peter Nielsen)

--------------------------------------------------------------------------------
Mandag - 24.02.2003

Samsø, Gammelholm: Mørkbuget Knortegås 62 - (MWH via Samsøs fugle)

--------------------------------------------------------------------------------
Søndag - 12.05.2002

Stege Jordbassiner: Mørkbuget Knortegås 30 r - (Frank Desting)

--------------------------------------------------------------------------------
Mandag - 29.04.2002

Agger Tange: Mørkbuget Knortegås 69 fou - (Søren Peter Pinnerup)

--------------------------------------------------------------------------------
Søndag - 30.12.2001

Endelave, Flasken: Mørkbuget Knortegås 6 - (P Clausen & J Zeeberg)

--------------------------------------------------------------------------------
Søndag - 28.10.2001

Ølsemagle Revle: Mørkbuget Knortegås 19 r [k] - (Frank Desting)

--------------------------------------------------------------------------------
mvh
Bantam

Kommentar
Fra : Tompe_10

Dato : 05-05-03 11:29

Der er mange steder du kan finde det man prøv at å ind på www.google.com og søg efter knortegæs

eller http://is1.websearch.com/_1_9B7TER04HLLF8J__hunt.tabcrl/dog/results?otmpl=dog/webresults.htm&qkw=knorteg%e5s&qcat=web&top=1&start=&ver=13358

Der finder du nok en masse

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 06-06-03 16:31

Hej hugobot

Er du ikke tilfreds med de svar du har fået, så de kan lukkes så uddyb det nærmere, du har nu 3 gl. spgsm, som er besvaret åbne, meningen er jo at man godkender og lukker eller spørger noget mere hvis man ikke mener man har fået svar nok.

Der er jo ikke meget ved at forsøge at hjælpe hvis man ikke får respons fra dig.

mvh
Bantam