/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Hvad koster det at have en campingvogn?
Fra : WEBlance
Vist : 3065 gange
50 point
Dato : 03-07-10 19:50

Vi har fået tilbudt en ældre campingvogn kvit og frit, og nu skal vi til at undersøge hvad det vil koste os at have en sådan en. Jeg kan få den opbevaret hos naboen til 1000,- pr. år og vægtafgiften er 272,- halvårligt.

Hvilke andre omkostninger er der ellers ved at have en campingvogn, udover hvad det koster at bo på campingpladser?

På forhånd tak

/Carl

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-07-10 20:00

Forsikring

Prisen kommer jo an på hvor du i forvejen står på "skalaen" - så snak med dit forsikringsselskab....

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 03-07-10 20:02

registreringsafgift

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-07-10 20:09

Citat
registreringsafgift

Den kommer måske fra U-landet

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 03-07-10 20:13

ejerskifte hedder det nok

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 03-07-10 20:17

refi, der skal ikke være forsikring på en campingvogn, den er dækket af bilens ansvarsforsikring.

Kun hvis man vælger at tegne en kaskoforsikring på den, men det kan aldrig betale sig for en gammel vogn.

Opbevaring og vægtafgift er det det koster, og så eftersyn og godkendelse af gasanlægget, mener det er hvert andet år..og så skal spørger selvfølgelig være forberedt på, at vognen skal synes i forbindelse med ejerskiftet hvis det er mere end et år siden sidst.

Det koster et synsgebyr på få hundrede kroner, nummerpladen koster 590 kroner hvis vognen ikke er udstyret med sådan en.

Hvis vognen er synet og indregistreret koster det et omregistreringsgebyr på 380,-

Derudover løbende udgifter til vedligehold, dæk, hjullejer, affjedring, ledningsnet/lygter, trækanordning o.s.v.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-07-10 20:26

Citat
refi, der skal ikke være forsikring på en campingvogn, den er dækket af bilens ansvarsforsikring

Det kommer jo an på HVORDAN den skal bruges, men ellers er vi da enige....

Kommentar
Fra : WEBlance

Dato : 03-07-10 20:50

Så med andre ord, så behøver det ikke koste en bondegård. Tak for jeres svar allesammen. Jeg vælger dova's kommentar da den er meget fyldesgørende!

Tak!

Godkendelse af svar
Fra : WEBlance

Dato : 03-07-10 20:51

Tak for svaret dova.