/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
CPI GTR
Fra : Timmy-turner
Vist : 2242 gange
20 point
Dato : 29-06-10 22:58

Hey

Jeg har en CPI GTR,
Hvilke begrænsninger har den, som jeg kan fjerne ?
Hvordan ved jeg om den kaburator jeg vil købe passer ?
og jeg har lidt problmer med mit speedometer, nogen måde jeg kan fixe det ?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 29-06-10 23:04

Du kan fjerne alle begrænsninger på den uden undtagelse! Det er kun et spørgsmål om vilje...

Næsten alle karburatorer passer på den. Hvis der er et enkelt skruehul der ikke helt passer, så betyder det ikke noget.

Speedometeret skal du bare sparke på, så bliver det ligesom nyt.

Kommentar
Fra : Timmy-turner

Dato : 29-06-10 23:31

Hvilke slags begræsninger har den ?
og hvad mener du med jeg skal sparke til det ?
Den er nemlig tændt, men den viser ikk hvor hurtigt jeg køre eller hvor mange omdrejninger den har ....

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 29-06-10 23:39

Ifølge : http://www.billig-scooter.dk/portal/begraensninger_oversigt.php er 30 km/t modellen begrænset i :
CDI, variator, luftfilterkasse, udstødning.
Der står også noget om høj kant på topstykket så der ikke er så meget kompression.

Hvad er problemet med speedometeret ?
Start med variatoren også cdi boksen og se om det er nok for dig.

Kommentar
Fra : Timmy-turner

Dato : 29-06-10 23:45

Speedometer, er tændt men det viser ikke nogen ting....
den lyser bare, også selv om knallerten er slukket.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 29-06-10 23:51

Det er vigtigt at knallerten er startet og kører når du sparker speedometeret, ellers kommer det ikke til at virke. Få en kammerat til at køre forbi dig, og lige i det han kører forbi, så losser du den en ordenlig en lige på speedometeret, så virker det igen.

Det er en standardfejl, og jeg har gjort det 3 gange før. Det afhjalp problemet hver gang. Det er vigtigt at du sparker fra venstre side.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 29-06-10 23:56

Flash77 er ikke seriøs så tag dig ikke af ham.
Angående speedometer prøv at se : http://www.cpi-power.de/index.php?page=Thread&threadID=8268
Det kan være sensoren er defekt eller måske er magneten på hjulet væk eller stikket er iret/rustet.
så check stikket og sørg for god forbindelse.

Se også : http://www.thansen.dk/products.asp?c=3983493098&n=1704090315

Kommentar
Fra : Timmy-turner

Dato : 29-06-10 23:59

Hvad er det der er galt siden den gør det ??
men min bror mener at den tænder og slukker, er det
det sammen problem som din har ?

Kommentar
Fra : Timmy-turner

Dato : 30-06-10 00:10

Jeg syntes det for dyrt at køber ny speedometer

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 30-06-10 01:50

nåå okay jeg havde ikke læst at speedometeret lyser når tændingen er slukket.
Jamen først ville jeg da undersøge om tændingslåsen slår ordentligt fra.
Du kan starte med og sprøjte noget låsespray ind i tændingslåsen også dreje nøglen en del gange så låsen virker godt.
Prøv så og afmonter stikket til tændingslåsen. Nu kender jeg ikke din scooter model min jeg vil formode at når man fjerner stikket til tændingen at det så svare til at dreje nøglen til OFF også kan du så se om der stadig er lys i speedometeret.

Er det en du lige har købt ? eller har du haft den i lang tid ? har speedometeret virket mens du har haft den ?

Kommentar
Fra : Timmy-turner

Dato : 30-06-10 01:55

jeg købte den af min bror, men han brugte den ikke i en helt år... før jeg købte den, den virkede mens han havde den...
og så havde den ingen strøm på, og brugte den en månded før jeg fik et nyt...

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 02-07-10 18:56

Citat
og så havde den ingen strøm på, og brugte den en månded før jeg fik et nyt...

Altså du har købt nyt batteri til den ?

Til at starte med ville jeg få alle ledningerne igennem ved tændings, speedometer osv, måske det bare en løs forbindelse eller ir eller rust.