/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
Hamster mad til kaniner
Fra : lille-ciller00
Vist : 1158 gange
50 point
Dato : 29-06-10 17:59

Hej!
Tidligere Dværg hamster er lige død. Så mit spørgsmål er om jeg kan bruge dens mad, til min kanin?
Der er solsikkefrø i ( jeg ved godt de ikke må få så mange af dem) og så er der korn i og noget tørkost og nødder

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 29-06-10 19:21

Giv du bare din kanin hamsterens mad, men i meget små portioner kaniner spiser ikke korn og andre kerner når de lever vildt, giv kaninen masser af grøntsager og hø og så lidt hamster guf til dessert.
Synd for dig at hamsteren døde

Godkendelse af svar
Fra : lille-ciller00

Dato : 29-06-10 22:10

Mange tak for hjælpen!

Ja, men han var ved at være gammel.. Så det måtte jo ske en dag

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-06-10 23:33

Selv tak - blindtarmen der hos os mennesker er en lille ubetydelig vedhæng på tarmen, er hos kaninerne et stort veludviklet stykke tarm og det er der at kaniner (også heste) fordøjer de tungt fordøjelige dele af grøntfoder og hø, hvis kaniner får for meget frø og kraftfoder kan der opstå forstoppelse og betændelse i den store blindtarm de har, og det er en meget alvorlig sygdom så pas på med at give foder med frø i, meget små portioner son jeg har skrevet