/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn 

Kodeord  


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
kulilteindhold MEGET stort
Fra : Martin_Svenningsen
Vist : 3556 gange
100 point
Dato : 29-06-10 16:18

har liget været til syn med min nissan 100 nx 1,6 (samme motor som sunny).. den dumpede på for højt kulilteindhold nemlig 2,2 hvor grænsen er 0,3.. er der nogen der har en ide til hvad der er galt.. bilen bruger en del olie ved ikke om det har noget at sige i denne måling ?

Kan lige tilfølge at tallet er ok i tomgang.. men fejler i forhøjet tomgang


 
 
Kommentar
Fra : dova


Dato : 29-06-10 16:24

Det er benzinen, forbrændingen der bestemmer indholdet af kulilte.

Og jeg kan se, at din bil er udstyret med katalysator, da grænsen for kulite på biler uden katalysator er 2,0

Kommentar
Fra : dova


Dato : 29-06-10 16:29

Og hov, jeg kom til at trykke send for hurtigt

Forholdet mellem luft/benzin er afgørende for hvor meget kulilte der udledes.

Og hvis der er alt for meget kulilte virker katalysatoren heller ikke.

Læs meget mere her:

http://ing.dk/artikel/5941-katalysatoren-klarer-tre-problemer?highlight=benzinen

Kommentar
Fra : Cortina01


Dato : 29-06-10 18:04

Som det er skrevet før: Få lavet en test med det rigtige diagnoseværktøj. Du kan have fejl i lambdasonden, map sensoren, katalysatoren, eller en af temperatur sensorerne, eller noget helt fjerde. Vi kan gætte fra nu af, og MÅSKE rammer vi indenfor det rigtige, men så har du også udskiftet for en formue, så mit råd vil være: En tur omkring et værksted med det rette diagnoseværktøj.

Kommentar
Fra : rocoolsen


Dato : 29-06-10 22:00

Hvis lambda er ok i tomgang, kan udstødning være utæt. Men ellers, ny L-sonde
Har dog set revnet katalysator som giver samme resultat.
Termoføler ville også give forhøjet L-værdi i tomgang
Signalledning burde vise min 800 mV ved 2,2 Co, hvis den er iorden.

MEN, jeg ville montere en ny sonde, og køre ned hos synsmanden og få den målt, hvilket han normalt ikke tar penge for. Husk driftsvarm og køleblæser har kørt min 1 gang.

Kommentar
Fra : Martin_Svenningsen


Dato : 05-07-10 21:51

Lambdasonde skiftet.. temp måle testet 300 ohm når den er varm og 3 k ohm når den er kold... kulilteindholdet er stadig for højt.. nogen ideer?

Kommentar
Fra : transor


Dato : 05-07-10 23:45

Som Cortina skriver .

I dioterne her i kandu kan gætte dig fattig i udskiftningsdele. Der er så mange forskellige fejl, som kan føre til forhøjet CO.

I al sin enkelhed er fejlen at der bliver indsprøjtetfor meget benzin. Men indsprøjtningen styrer af motorcomputeren ud fra en række forskellige måleværdier hvoraf de væsentligste er flow af indsugningsluft , lufttemperatur og motortemperatur. Lamdasonden giver kun den sidste korrektion. Der er mange fejlmuligheder.


Desværre er det ikke nok med godt analyseværktøjer. det kræver også en dygtig fagmand at tolke tallene.
Der er tosser som tror at en computer kan fortælle præcis hvad der er galt hver gang.




Kommentar
Fra : transor


Dato : 05-07-10 23:48

Når tallene er ok i tomgang men stiger med omdrejningstal kunne et godt gæt være fejl i luftmængdemåleren. Det kan også være utæthed mellem indsugning og måleren.

Kommentar
Fra : scootergrisen


Dato : 06-07-10 00:52

Du skriver bilen bruger en del olie.
Kunne det tænkes at det er der problemet ligger. Altså at der komme olie ind i forbrændingskammert og laver om på forbrændingen så det ender med et højere CO indhold.
Jeg ved det ikke men det kunne da tænkes.


Kommentar
Fra : transor


Dato : 06-07-10 10:25

Mit gæt på luftmængdemåleren er ikke meget bedre end alle de andre fjollede gæt. Den er dyr så du vil bruge al for mange penge på at gætte dig frem.

Kommentar
Fra : rocoolsen


Dato : 06-07-10 20:13

Citat
I dioterne her i kandu kan gætte dig fattig i udskiftningsdele. Der er så mange forskellige fejl, som kan føre til forhøjet CO.

Forstår ikke, er nok gået for tidligt ud af skolen.

Men ellers: Ny kat hvis Lambda er over 1050 og PP er stigende ved omdr.

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177356
Tips : 31960
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407414
Brugere : 218867

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste