/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Min skærm går i sort, hjælp!
Fra : horseman
Vist : 803 gange
100 point
Dato : 28-06-10 18:28

Hurtig hjælp er påkrævet! Min skærm er begyndt at gå i sort efter kort tid. Hvis jeg så slukker for skærmen et stykke tid, kan jeg lokke den til at arbejde lidt længere! Men situationen er uholdbar!
Er et lysrør gået eller en transistor? Kan den repareres? Og kan det betale sig? Hvor dyrt? Og hvorledes? Nu går jeg straks i sort!

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 28-06-10 18:33

Min vurdering er at, hvis det ikke falder inde for garantiperioden, 2 år, kan det nok ikke betale sig at reparere den, da værkstedsløn koster 4 - 500/time. En ny har alle de forbedringer med, man får en langt bedre skærm efter 2 år - og gerne billigere end den gamle.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 28-06-10 18:41

sikkert et lysrør

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 28-06-10 18:59

er det en bærbar du taler om?
Det lyder som om den ikke kan klare varmen og derfor slukker for at beskytte sig selv

det plejer en grundig rengøring at klare

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-06-10 19:00

opvaskemaskinen 30 grader

Kommentar
Fra : horseman

Dato : 28-06-10 19:01

@Exterminator: Det er en stationær. Og det er godt nok varmt! Hvordan rengør jeg den???

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 100 point
Dato : 28-06-10 20:22

af med siden og så en støvsuger.
Husk at holde på blæserne, de har ikke godt af at snurre for hurtigt
husk også at fjerne alle kabler inden du åbner for dyret

og her er der et program der kan fortælle dig hvor varm maskinen er
http://www.almico.com/speedfan.php

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 28-06-10 20:27

ok, skulle selvfølgelig også lige have nævnt trykluft, hvis du har det til rådighed er det det nemmeste
men igen, husk at holde på blæserne så de ikke drejer rundt

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-06-10 20:36
Kommentar
Fra : horseman

Dato : 29-06-10 07:48

Tak, Terminator. Jeg tror du har stillet den rigtige diagnose; og undskyld min it-uvidenhed, men det er altså computeren, der skal rengøres(og ikke skærmen, som jeg først troede)! Den kørte faktisk udmærket i aftes, hvor den værste varme var væk.

Godkendelse af svar
Fra : horseman

Dato : 29-06-10 15:21

Tak for svaret EXTERMINATOR.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 29-06-10 16:54

Citat
og undskyld min it-uvidenhed

Øhhhh, det er da ikke noget at undskylde for.
Man kan jo ikke vide alt.

Nogen forstår sig på computere, andre på madlavning, vi er heldigvis ikke ens alle sammen og så er det jo godt at man kan spørge hinanden her

Som du jo nok allerede ved: der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar

MVH
EXTERMINATOR