/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
hvilke type dvd-rom til videokopiering?
Fra : denevigeuheldige
Vist : 1029 gange
50 point
Dato : 26-06-10 17:55

Jeg har flg skiver: SONY DVD-RW (4,7GB) samt TDK DVD-RW (4,7 GB) som jeg har fået anbefalet i EDB-forretningen.
Men når jeg forsøger at kopiere fra videoens harddisk til DVD skiven - accepterere videoen ikke skiven.
I videoen brugervejledning står angivet i afsnittet optagelse at disse her type dvd`er kan benyttes:
DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW, DVD-RAM, DVD-R DL samt DVD+R DL.

Jeg har sørget for at mine DVD-skiver er blevet formateret og dermed tomme for data inden jeg forsøger at kopiere data fra videoens harddisk til skiven.
Hvad gør jeg forkert?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-06-10 18:07

Har du checket hvor store de video filer, du vil kopiere er?

Det kan meget vel tænkes, at de slet ikke kan være på dine 4,7GB DVDér men skal bruge en DVD-DL (Dual-Layer) hvor der er dobbelt så meget plads.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-06-10 18:10

Lidt mere forklaring tak, skriv hvad det er for en afspiller du kopiere fra (ikke mærke) er det en harddisk optager? Er det videoer du har optaget fra TV? Er det DVD skiver du vil kopiere, der er sikkert kopibeskyttelse på? Hvad bruger du til at forsøge at brænde den nye DVD? Er det en computer, hvis ja hvilken software bruger du?
Kort sagt: Mere info

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 26-06-10 18:51

Hej.
1) Det er videoens harddiskoptager jeg forsøger at overspille fra. Der er et dvd-drev på videoen som også kan benyttes som optage medie (i stedet for harddisken)
2) Det er udsendelser fra TV`et som er blevet optaget på min video og gemt på videoens harddisk.
3) For at få mere plads på videoens harddisk vil jeg blot frigøre noget plads ved at kopiere en del af det optagne over på DVD-skiver.
4) DVD`erne var "rene" for data da jeg købte dem. Jeg tror ikke umiddelbart at de er beskyttet da forhandleren bekræftede at skiverne var klar til brug. (jeg forklarede forhandleren hvad jeg ville bruge dem til)
5) PC`en er ikke blandet ind i problemstillingen her.
6) I kopieringsprogrammet kan jeg se at der er plads nok til de enkelte udsendelser. Jeg kan sagtens få lavet en kopieringsliste på videoen (som bl.a. viser titler, resttid på skiven osv) - men den vil bare ikke kopiere over.
7) Maskinen er en: Pioneer DVR-54OH-S og er kun få år gammel.

Håber det giver lidt klarhed over problemet.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 26-06-10 18:58

Skiverne er rigtige nok så det ikke dem der er skyld i problemet.

Du må have fat i brugermanualen det må stå der i hvordan du gør.

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 26-06-10 19:08

scootergrisen. I manualen er der en samlet oversigt over de DVD-skiver maskinen accepterer og bl.a. er formatet DVD-RW en af dem der kan det hele.
1) Brændbare/kan slettes
2) Redigering af optagede programmer.
3) Optagelse af materiale som er beskyttet mod engangskopiering. osv osv

Jeg følger manualen punkt for punkt men når jeg kommer til START KOPIERING får jeg en melding om at skiven ikke accepteres.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-10 21:18

Citat
men når jeg kommer til START KOPIERING får jeg en melding om at skiven ikke accepteres.

Formater skiven i OPTAGEREN og ikke på komputeren....

Prøv så at kopiere igen Nu virker den sikkert

Langt fra ALLE optagere vil godtage skiver der er formateret andetsteds end i den maskine hvor den skal bruges..........

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 27-06-10 09:56

ok jeg prøver og vender tilbage.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 27-06-10 11:54

Citat
men når jeg kommer til START KOPIERING får jeg en melding om at skiven ikke accepteres.

Det er dit BRÆNDER program der svigter_ intet andet.
Har Nero 6 og den laver somme tider det samme, men vælger jeg et andet
brænder program, bliver dvd´en brændt perfekt.
Det hjælper hverken at formatere eller andet, da skiverne jo ikke fejler noget.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-10 12:11

Citat
Det er dit BRÆNDER program der svigter_ intet andet.

LÆS nu spørgsmålet

Det har ikke noget med brænderprogram at gøre....

Det er jo en harddiskoptager der optager på både HD og DVD (samt har mulighed for kopiering mellem disse 2)

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 27-06-10 19:32

desværre accepterer videoen ikke engang dvd-skiven som brugbar.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 27-06-10 21:57

Prøv med en anden - virker det heller ikke er optageren i udu.....

Det har INTET med hvilket "mærke" skiven er, at gøre.....

Sålænge det er en RW SKAL maskinen kunne acceptere den.....

Godkendelse af svar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 28-06-10 00:16

Tak for svaret refi. Jeg lader den få et helbredscheck.