/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
DVD vises på VHS enhed?
Fra : Oldboston
Vist : 570 gange
100 point
Dato : 26-06-10 10:29

Jeg har et Samsung TV med indbygget VHS afspiller. Det er godt nok til sommerhuset,
hvor det står, men engang imellem vil jeg gerne se en DVD-film. Der er ikke rigtig plads til at anbrige en DVD-afspiller, men findes der ikke et modul, der kan anbringes i VHS-åbningen til TV-apparatet og bruges til at afspille DVD? På samme måde, som der for nogle år siden fandtes enheder med FM-radio, der kunne skubbes ind i en båndafspiller til MC-kassetter og derefter producere rigtig god adgang til FM-stationer.
Altså: Afspilning af DVD på et VHS-TV. Hvis du har et godt råd, er de 100 point dine.
Venlig hilsen, Oldboston

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 26-06-10 10:49

- skaf plads til en DVD afspiller eller skift TV'et ud...

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 26-06-10 11:05

Ja, du har nok ret, men det er nu hyggeligt med lidt retroagtigt udstyr, derfor. Og fladskærme, står der i Politiken igår, er ikke trendy længere. Alle "first-movers" går efter de gamle TV-apparater, hævder de! Ja, det er ikke fordi, jeg vil kalde mig for first-mover, men alligevel!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-06-10 11:16

Du kan få/købe nogle meget små DVD afspillere i dag, mon ikke du kan få plads til sådan en?
Et lille udvalg
http://www.elgiganten.dk/catalog/tv-radio/dvd-blu-ray/dk_dvdplayer/dvd-afspiller

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 26-06-10 12:06

- jeg så for nylig, i en annonce, en lille DVD spiller der kunne monteres på væg, det må lige være noget for dig OB... Skal prøve at kigge efter den.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-06-10 12:38

Ja, har os lige set den lille DVD til væg, tror det var i Bilka..

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 100 point
Dato : 26-06-10 14:17

det du søger findes ikke ( en addapter ) det ville være alt for dyrt at produktsere i forhold til hvad en mellem dyr dvd afspiller ville koste 1000-1500kr

så kan kun anbefale dig at købe en dvd afspiller denver mf laver en mini model og flere laver nu også en væg model som ikke fylder særlig meget

http://www.denver-electronics.com/pages/products.asp?subgroupguid=2663&menuGuid=5386&subMenuguid=5395

bilka føtex mf.

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 27-06-10 14:15

Tak for svaret rotw. Jeg var glad for, at du også kom med en forklaring, som er rimelig nok og som jeg kan forstå. Så nu må jeg videre med dit link og finde den alternative løsning.