/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
huskøb
Fra : snusi
Vist : 970 gange
200 point
Dato : 25-06-10 16:47

Er det rigtigt at man ikke kan låne penge hos kreditforeninger til huse under 500.000 kr?
Det fortalte min bankrådgiver lige og han sagde at det ville blive et banklån, men det er da alt for dyrt.

snusi

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 25-06-10 16:53

Sikke dog noget sludder af værste karakter.

Er det virkelige en bankrådgiver der har sagt det?

Du kan selv ringe og spørge en kreditforening.

hawaii7

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 210 point
Dato : 25-06-10 17:01

Det er faktisk rigtigt. Kreditforeninger låner IKKE ud til huse under kr. 500.000.

Det har været i TV op til flere gange.

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 25-06-10 17:02

Ja jeg var i banken i dag og det var endda afdelingslederen der sagde det

Jeg vil også prøve at kontakte en kreditforening, men ville lige høre.

Venter lige med at lukke mit spørgsmål

snusi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-06-10 17:02

Citat
Er det rigtigt at man ikke kan låne penge hos kreditforeninger til huse under 500.000 kr?

NEJ

Citat
Det er faktisk rigtigt. Kreditforeninger låner IKKE ud til huse under kr. 500.000.

JO

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-06-10 17:05

Noget helt andet er så økonomien i det

Ofte er et boliglån i banken billigere ved "småbeløb" under 500.000....

Koster huset 500.000 kan du jo under alle omstændigheder "kun" få reallån på 400.000

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-06-10 17:09

Citat
Er det virkelige en bankrådgiver der har sagt det?

Det kan sagtens passe - han rådgiver jo BANKEN

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 25-06-10 17:12

=> Refi,

Så følger du IKKE med i din omverden. Dwt har været i TV adskillige gange, hvor også en kreditforening forklarede, HVORFOR de IKKE gør det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-06-10 17:37

Citat
HVORFOR de IKKE gør det

Jamen så lad os da høre

Så sent som sidste år købte jeg 2 mindre ejerlejligheder der BEGGE er belånt i kreditforening (under 500.000)

Det må være af RENT økonomiske årsager hvis de har givet afslag..... Der er INGEN lov eller lign. der forbyder det....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-06-10 17:40

Finder man et hus til den pris er det vel en kasse man skal bruge lige så mange penge på at ombygge

Så er vi oppe på den første million.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 25-06-10 18:01

- hvis du har set huset i SILVAN, vil de sikkert gerne financiere det...

God weekend

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 25-06-10 19:44

Det var IKKE ejerlejligheder, der blev spurgt på, men huse.

Argumentet var bl.a., at der var for store omkostninger, hvis det gik på tvangsaktion i forhold til husets værdi.

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 25-06-10 20:06

Tak for svaret Bille1948.

Så har bankrådgiveren jo desværre ret.

snusi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-06-10 20:07

Citat
Det var IKKE ejerlejligheder, der blev spurgt på, men huse.

Det er da fløjtende ligegyldigt - det er SAMME regler

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-06-10 20:09

Citat
Så har bankrådgiveren jo desværre ret.

NEJ - han har ikke.....

Men du kan jo acceptere det du vil - selvom det ikke passer

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 25-06-10 20:25

Tak for point.

=> refi: Du er da det mest påståelige menneske jeg nogen sinde har været ude for. Følger du slet ikke med i din omverden?

Der gælder IKKE de samme regler for huse som for ejerligheder.

Sæt dig dog ind i tingene før du påtager dig dine påståelige indlæg.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-06-10 20:52

Citat
Der gælder IKKE de samme regler for huse som for ejerligheder.

Jo der gør

Ejerlejligheder er lejligheder, som kan købes og sælges. Ejerlejlighederne er udstykket til selvstændige faste ejendomme. Der findes ejerlejlighedskort, der viser hvordan de enkelte ejerlejlighed er beliggende i ejendommen.

Det betyder, at man får skøde på ejerlejlighed på samme måde som et almindeligt hus, og ejerlejligheder kan belånes med realkreditlån som om det var et fritliggende enfamiliehus.

Men protester da videre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-06-10 20:55

Nu har du så "lært" at man ikke skal tro på ALT man hører og ser i TV

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-06-10 22:13

Spørg nu en kreditforening eks. Nykredit.

En bankrådgiver...............er bankens sælger og rådgiver så banken kan tjene penge.

Og lad være med at bruge en bankrådgiver til at formidle kreditforeningslån.