/ Forside/ Interesser / Videnskab / Kemi / Spørgsmål
10  thulin 470
kaliumnitrat på amazon
Fra : Jepzy
Vist : 1910 gange
20 point
Dato : 20-06-10 23:26

hey !
jeg kunne godt tænke mig at lave nogle røg bomber (kno3 og sukker). jeg har fundet ud af at kno3 er blevet super svært at få fat på her i de seneste år men har fundet det på amazon !. nu tænker jeg er det egentligt lovligt at importere det ? ved godt det nok ikke er, men vil gerne have svar !
ps mængden er bare det mindste jeg kan få hvilket vist er 100 gr.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-06-10 23:29

Tjek lige siden igen, jeg tror slet ikke Amazone sender til DK... så du et problem mindre

Og jeg kan også garanterer dig for at det er ulovligt at få tilsendt... du kunne jeg ringe og spørge politiet, hvis du er i tvivl om mit svar

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-06-10 23:54

Formlen er ikke kno3 men KNO3 , hvor 3 tallet burde være sænket. Små og store bogstaver gør en stor forskel i kemiske formler.

Du kan nok ikke bare få det sendt. Det er på listen over farlige stoffer som skal have specialtransport.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 21-06-10 07:41

glem det

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 21-06-10 08:38

Hvis de vil sende til DK er det i sig selv ikke noget problem i at få det.

Skulle politi/told skat, finde på at spørge dig hvad du skal bruge det til, skal du finde noget at bruge det til end røgbomber, da det er brudt på fyrværkeri og krudt lovgivningen.

Men det bruges også til andre formål.

Accepteret svar
Fra : 2603ph

Modtaget 10 point
Dato : 21-06-10 08:43

Nordsted1

I Danmark er det ulovligt at sælge KNO3 til private, selv det mindre falige Ca(NO3)2 er der lagt restriktioner, idet visse landbrugsgødninger ikke må sælges til private.
Man må heller ikke importere disse nitrater.
En dårlig ide at lege amatørterrorist i øvrigt - lad de professionelle indenfor fyrværkeribranchen om at fremstille alt med knaldeffekt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-06-10 08:50

2603ph... hvad får dig til at tro, at jeg synes det er ok??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-06-10 10:20

Citat
jeg kunne godt tænke mig at lave nogle røg bomber

Så var det da godt du fandt Kandu

"Røg" kan du få her GRATIS

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-06-10 10:54

Det er da ikke noget problem at lave røg.

Sæt ild til en stak aviser eller et bildæk.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 21-06-10 10:55

Godkendelse af svar
Fra : Jepzy

Dato : 21-06-10 13:31

Tak for svaret 2603ph.

Kommentar
Fra : Jepzy

Dato : 21-06-10 13:33

så det er ulovligt fra alle lande at importere selv om det ikke er meget .. . pis . . :/. på amazon kan man også købe røg bomber er det ulovligt at få sendt ?