/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
extern enhed fungerer ikke i usb porter
Fra : nilsen
Vist : 645 gange
200 point
Dato : 19-06-10 17:03

gd
Jeg har fått følgende problem
En ekstern hd iomega (500 gb) kan ikke sees i min bærbare pc.
Hard-disken funger fint i min stationære pc, usb portene i den bærbare fungerer fint med andre externe enheder.
Hard-dsken får strøm fra usb porten.
på den bærbare kører jeg windows Vista, på den stationære windows 7 - 64 bit.
Jeg har tidligere koblet disken til den bærbare uden problemer, men nu kan jeg ikke se den, det gis lyd når den plugges til, så windows har registrert en extern enhed, men så kommer jeg ikke videre.
Noen som kan hjælpe mig.?
mvh
Nilsen

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 210 point
Dato : 19-06-10 17:37

Prøv at åbne Computeradministration,
klik på Start,
højreklik på Computer,
vælg Administrer,
i vinduet der åbner klikker du på Diskhåndtering, venter et øjeblik mens den indlæser,
kan du se den der? hvis du kan,
højreklik og vælg Skift drevbogstav og sti,
kan godt være det hedder lidt andet på Vista...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-06-10 18:07

Den største sandsynlighed ligger i, at din bærebare ikke kan levere strøm nok gennem USB porten, så derfor vil den ikke vise sig.
Hvis du kan tilslutte en ekstra strømforsyning, så vil det løse dit problem.
Hvis du har en USB-HUB med extern strømforsyning, så kan den klare det.
En tredie mulighed er et USB-Y kabel, hvor du tapper strøm fra 2 USB porte. - Men et sådant kabel er ikke så almindeligt, men følger dog med til visse USB enheder.

Så der skal mere strøm til!!!!!!!

Godkendelse af svar
Fra : nilsen

Dato : 19-06-10 18:08

Tak for svaret Klaudi.
Det fungerte fint, nu kan jeg atter bruge drevet.
mvh
Nilsen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-06-10 18:16

Velbekommen