/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Stofanet og router
Fra : sunliner
Vist : 1045 gange
300 point
Dato : 17-06-10 21:34

Hej alle
Jeg skal høre hvilken router der kan køre sammen med stofanets 50mb kabelnet når nu det skal være trådløst netværk. jeg har både fastnet og tv via kabelmodem hvor internettet også drøner igennem.

jeg har selv planner om at købe en router med mindst 300mbs, hvilken producent er mest pålidelig?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-06-10 23:26

Jeg ville købe en D-Link. Vores er hurtig, stabil og kører både med kabel og trådløs. Det er en Dir 655

http://www.dlink.com/products/?pid=530

Kommentar
Fra : sunliner

Dato : 18-06-10 03:04

fint tak den vil jeg invistere i hurtigst mulig

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-06-10 10:07

Og her er der priser på den. http://www.pricerunner.dk/pl/168-852531/Bredbaendsrouters/D-Link-DIR-655-Xtreme-N-Gigabit-Router-Sammenlign-Priser?offer_sort=pricewithship

Det er en fin router, men der er mange andre der kan bruges.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-06-10 18:47

De fleste routere kan bruges på stofa-net. De kan i reglen køre op til mindst 100 Mbit.
Jeg kan også anbefale en D-Link DIR 655. Jeg har den selv, og har haft den i godt 3 måneder.
Den har mange gode finesser. Det trådløse kan sættes til selv at finde en kanal, især hvis der er mange andre trådløse netværker i nærheden. Så skifter den selv til en anden kanal, som ikke er så belastet med andre signaler eller støj.
Rækkevidden er langt bedre end andre routere jeg har haft mulighed for at prøve.
Et andet plus er at den har to sendere, en til 2,4 GHz og en til de 5 GHz, så de kan køre hver for sig.
Menuen er noget mere omfattende, end jeg tidligere har set, så giv dig lidt tid til at lære den at kende.

Kommentar
Fra : sunliner

Dato : 18-06-10 20:09

hej severino
det lyder perfekt den invisterer jeg i

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-06-10 20:21

Du vil sikkert opleve, at når du tilslutter en anden router, så har du ikke nogen forbindelse til stofa-net. - Du kan blive nød til at køre din registrering igen, da du på stofa-net, erkendt på routerens MAC-adresse. Den skifter du jo ud med den fra den nye router.

Kommentar
Fra : sunliner

Dato : 24-06-10 19:23

hej severino
præcis det jeg oplever og når jeg beder om hjælp hos stofanet får jeg at vide at jeg skal bruge den switch som jeg har fået hos dem. så linien ser således ud...
kabelmodem ...voipswitch....switch..router og zaptorboks....

er der ikke mulighed for at kunne slippe for nogen af alle de bokse og strømslugere??

tænke på switchen og så gå direkte fra voip til router. evt. ved en genregistrering ???

Kommentar
Fra : sunliner

Dato : 24-06-10 19:25

det er forresten en d-link 825 jeg har fået

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-06-10 23:17

STOFA er kendt for sine strømslugende produkter.
I en af de bokse, som du har, må der være en LAN port til internet, her skal du tilslutte routerens WAN port.
Herefter skal du køre din registrering, så det er routerens MAC adresse der er registreret hos STOFA. Alt hvad de sætter på din router er usynlig for stofa. Det er jo dit lokale netværk.

Stofa kan ikke lide den form for opkobling, da det ikke er noget de tjener ekstra på. De er grådige, og det er af samme grund, at jeg har fravalgt dem.

Kommentar
Fra : sunliner

Dato : 26-06-10 14:16

ja desværre har min antenneforeningen et sammenarbejde med dem om at levere lige fra telefoni til internet/tv. så man er lidt bundet, med mindre man vil ofre på satelit tv. Hvilket jeg er begyndt at overveje...