/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
VW transporter
Fra : Avant85
Vist : 1547 gange
300 point
Dato : 15-06-10 16:44

Jeg har lige fået en "ny" transporter (ikke helt) 2006 årg.

Er der en som ved hvordan jeg stiller om på låsen, så jeg kan låse den op indvendig; altså når den er låst med centrallåsen - enten med nøgle eller med fjernbetjeningen -

Heller ikke inde bagi kan der låses op, når der først er låst med fjernbetj., som er det eneste man kan låse med, når man er inde i kassen - tror jeg nok

Jeg kan ikke rigtig finde ud af det. Jeg har også forsøgt med den manual, der fulgte med

Er der ikke vw - expert, som kan forklare mig lidt om det

Venligst Avant85

Kommentar
Fra : johnadler01

Dato : 15-06-10 17:55

Hej du kan gå ind på www.caravelle .dk de kan garanteret hjælpe dig
hilsen john

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 15-06-10 18:09

Jeg vil tro der i førersiden, på døren er en kontakt som låser bilen når du er inde, og ligeledes låser op med denne. Så du skal ikke bruge nøglelåsen når du er inde i bilen.
Sådan har der været på de to sidste biler jeg har haft, dog er det så ikke VW, men ligner de ikke næsten hinanden.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-06-10 18:40

Citat
som er det eneste man kan låse med, når man er inde i kassen - tror jeg nok

Jeg har svært ved at forestille mig man skulle have bygget og godkendt et "fængsel" - det ville være alt for farligt i uheldssituationer....

De SKAL kunne åbnes indefra UDEN nøgle.....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-06-10 18:49

Refi - hvad så med evt. børnesikring.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-06-10 19:06

De virker KUN på bagdøre og findes IKKE på 2-3 dørs biler.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-06-10 19:08

Selv bus- og togdøre kan åbnes indefra - og ikke kun af chaufføren

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-06-10 19:27

Citat
Er der en som ved hvordan jeg stiller om på låsen, så jeg kan låse den op indvendig; altså når den er låst med centrallåsen - enten med nøgle eller med fjernbetjeningen

Har du prøvet simpelthen at forsøge at åbne døren indefra når den er låset

Som regel låses de op på den måde

Kommentar
Fra : rocoolsen

Dato : 15-06-10 19:40

Hvis man bruger fjernbtjeningen blokeres døre også indvendig, da startspærre er aktiveret.
Dog burde der være en indvendig låseknap.

I biler exporteret til sydafrika er der automatisk udvendig lås efter 25 sek. Men man skal kunne komme ud i tilfælde af brand/uheld.

Boksen kan dog omkodes så den opfylder dine ønsker.

Kommentar
Fra : Avant85

Dato : 15-06-10 20:57

rocoolsen
jeg kan ikke finde den indvendige låseknap, men dermed ikke sagt, at der ikke er en

til de andre, som ikke tror, at jeg har prøvet at låse op indvendig og at der SKAL være en mulighed for at låse op indvendig fra.

For det første har jeg prøvet at låse op indvendig fra. Det er ligesom det jeg spørger til muligheden for.

Der står noget om, at der rykkes 2 gange, for at låse op indvendig fra, men det gir sig ikke

Der står også noget (altså i manualen) om, at der kan stilles om, så der kan låses op inde fra

Jeg kan bare ikke finde ud af det

Accepteret svar
Fra : rocoolsen

Modtaget 300 point
Dato : 15-06-10 21:17

Kør på nærmeste WV værksted og spørg værkføren, det vil være normal service og uden beregning, da man håber på ny kunde fremtidigt.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-06-10 06:20

det er en ekstre sikring som besværliggøre indbrud i bilen dvs når du bruger fjernbetjeningen til at aflåse bilen kan man ikke bare smadre vinduet og så åbne bilen tyven skal ind og ud igennem vinduet

Godkendelse af svar
Fra : Avant85

Dato : 16-06-10 08:21

Tak for svaret rocoolsen.