/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Huawei Mobile Broadband E1752
Fra : Reichstein
Vist : 1249 gange
50 point
Dato : 15-06-10 16:26

Jeg er den "lykkelige" ejer af ovenstående USB modem. Jeg skal på ferie i Frankrig, og ved, at det koster en herregård at bruge det med TDC simkortet. I TDC butikken sagman til mig i sin tid, at jeg bare kunne købe et taletidskort i udlandet, og sætte det i istedet. Er der noget om, at jeg skal downloade anden software?
Er der nogen der har erfaring på området?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-06-10 18:34

Citat
at jeg bare kunne købe et taletidskort i udlandet

Et taletidskort kan du da IKKE rige for

Simkortet i modemmet ringer jo stadig til DK....

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 15-06-10 22:41

Det skal du vist ikke. Jeg har en kollega, der rejser til Italien to måneder hvert forår og det skulle være ret nemt. Hun er i hvertfald ikke en IT-nørd

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 15-06-10 23:47

REFI, - ved at købe taletid, får man også et simkort. Det er det kort, som jeg har kænkt at sætte i mit modem.
Jeg mener, mark 43, at TDC har en speciel softvare, jeg lånte et sim-kort af en svensk kollega for nylig i Malmø, han tog det ud af sin 10 tommer, og jeg satte det i mit modem, men min softvare hunne kun vise TDC!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-06-10 07:56

Citat
REFI, - ved at købe taletid, får man også et simkort. Det er det kort, som jeg har kænkt at sætte i mit modem.

Jamen det "kan" du have ret i, men du skal jo stadig have en udbyder at ringe op til og UANSET hvilken fransk udbyder du vælger, kræver det et abo af en slags - og det kan du ikke lave som udlænding....

Så du vil blive henvist til et "officielt" nummer at ringe til - og så er det kort brugt på få minutter....

Mobil modem i udland - FORGET IT - det koster en formue....

Noget andet er hvis du blot skal ringe hjem fra en mobil - der kan det have sin fordel.

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 16-06-10 09:11

Refi, - hvis jeg køber et "taletidskort", så køber jeg det af en udbyder. Men det skal i sagens natur være et kort, som er egnet til datatransport!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-06-10 09:17

Citat
hvis jeg køber et "taletidskort", så køber jeg det af en udbyder

Ja - en mobiltelefon udbyder.... (samtaler)

Derfra og så til data/netadgang er en lang vej...

Selvfølgelig kan det lade sig gøre - i "gamle" dage da vi brugte telefonmodemmer , ringede de op til et nummer som så etablerede forbindelsen - det er noget sådan du vil få - og det KOSTER KASSEN...

Selv herhjemme får du ikke såkalt fri adgang UDEN et abo - og det kan du som sagt IKKE lave i udlandet uden at være derboende....

Prøv blot at "stoppe" dit mobiltelefonkort i dit modem - det ringer IKKE op til nogen

Accepteret svar
Fra : marc43

Modtaget 50 point
Dato : 16-06-10 21:29

Jeg tror Refi udtaler sig ud fra noget teori. Som jeg har skrevet tidligere, så kender jeg andre, der har gjort det. Man behøver da ikke et abonnement til et taletidskort? Man betaler jo bare forud og når det er brugt køber man et nyt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-06-10 21:36

Citat
Man behøver da ikke et abonnement til et taletidskort

NEJ - men med et sådant kommer du heller ikke på nettet

Hvem vil du da ringe til af udbyder - og hvor vil du få nummeret fra

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-06-10 21:37

Citat
Som jeg har skrevet tidligere, så kender jeg andre, der har gjort det.

IKKE til mobilmodem - den holder ikke - med mindre det var A.P.Møller

Til en mobiltelefon - ja.....

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 18-06-10 08:11

march43, - jeg er nok tilbøjelig til at give dig ret. Jeg tror også der er noget Refi har misforstået!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-06-10 18:54

Det er DIG der har misforstået noget

Men det er selvfølgelig rarere at "tro" på en der giver dig medhold....

Det hjælper bare ikke - dit forehavende kan IKKE lade sig gøre

Godkendelse af svar
Fra : Reichstein

Dato : 23-06-10 09:10

Tak for svaret marc43. Jeg har nu haft fat i TDC, hvor jeg har modemet fra. De siger, at jeg godt kan tage deres sim kort ud, og isætte et "taletidskort" som jeg kan købe i udlandet. Med det kan jeg gå på internet hvor som helst.
Du havde ret m.h.t. Refi, han daler om noget han ikke ved noget om. Bare folk dog vil nøjes med at svare på noget de har forstand på!

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 23-06-10 09:44

Ja det er lidt sjovt for hver gang jeg kommer med et spørgsmål, så kommer der mange kommentarer fra folk som Refi, der tror, at de ved noget. Jeg er derfor begyndt at skrive om der er nogle, der har erfaring som du jo også har skrevet, men det holder dem åbenbart heller ikke tilbage.

Held og lykke med det.

Afhængig af dit behov, så kan du jo måske gå efter et sted, hvor der er fri internetadgang. Hvis du fx. skal på camping, så er der jo mange, der har gratis hotspot. En anden mulighed er at køre et smut forbi MCDonals og holde ude på parkeringspladsen. De har jo også gratis Internet.

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 23-06-10 09:54

Jeg skal campere, men pladsen har ikke internet. Derimod er der en lille café i byen der har fri adgang, det vil jeg selvfølgelig benytte. Spørgsmålet var af mere generel karakter, hvis jeg måtte få brug for det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-10 22:01

Citat
De siger, at jeg godt kan tage deres sim kort ud, og isætte et "taletidskort" som jeg kan købe i udlandet. Med det kan jeg gå på internet hvor som helst.

Enten er DU eller TDC fulde af "løgn"...

Hvem i himlens navn vil du ringe til af udbyder