/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
momsregistreret firma
Fra : rkadim
Vist : 500 gange
50 point
Dato : 03-05-03 23:17

hvis jeg har et momsregistreret firma og køber nogle vare af en grosist der kræver at jeg er momsregistreret, og jeg ikke få tilbagebetalt momsen, men istedet bare sælger varen vider uden at skattevæsnet blander sig i indtægterne for varen.
er dette loveligt og hvad kan der ske??????
håber at jeg har formuleret spørgsmålet rigtigt.

Mvh.
rkadim

Accepteret svar
Fra : Franksp

Modtaget 50 point
Dato : 04-05-03 07:21

Hej rkadim

Prøv at læse her:

http://www.virksomhedsguiden.dk/momsregistrering
http://www.startguiden.dk/skat_moms_regnskab_st
http://www.erhvervshaandbogen.dk/default.asp?ord=368

Jeg tror det giver svar på dit spørgsmål. Det er gode oplysende sider.

Med venlig hilsen
Frank

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 04-05-03 09:02

Hvis du ikke bogfører det videresolgte som firmaindkøb og dermed ikke gør krav på momsrefusion og ikke beregner dig nogen fortjeneste på videresalget så er der egentligt intet ulovligt derved, blot vil det nok være klogt at opretholde et notat om en sådanne transaktion i tilfælde af en eventuel kontrol.
Mvh OW

Kommentar
Fra : labuni

Dato : 04-05-03 11:49

Jeg mener ikke det er lovligt, da du skal oplyse både købs- og salgsmoms på din momsafregning.

Hvis du køber en vare og sælger den igen til samme pris er købs- og salgsmoms beløbet det samme, men begge beløb skal fremgå på momsafregningen.

Husk også at udfylde momsafregningen selv om både købs- og salgsmoms er 0,- kr.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : ingole

Dato : 04-05-03 16:57

Du skal ringe til told og skat i din region og spørge, og husk' har du rent mel i posen har du ikke noget at frygte,de er sådan set meget flinke. Har du ikke rent mel i posen er dit spørgsmål irelevant og ikke andet end flueknipperi med venlig hilsen- Firmaet FUP OG FIDUS--Med svendene ANGST OG BANGE

Godkendelse af svar
Fra : rkadim

Dato : 13-05-03 01:06

Tak for svaret Franksp. og til jer alle.

mvh
rkadim