/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Frigørelses attest og økonomi
Fra : annettemor
Vist : 724 gange
300 point
Dato : 11-06-10 17:09

Jeg er blevet ledig pr. 1 juni, men så blevet ringet op om jeg vil tilbage til mit gamle job 15 timer om ugen på en frigørelsesattest.

Men hvor er økonominen når det er?? Hvis nu jeg arbejder 2 hele dage om ugen - får jeg så den beregnet dagpenge sats for de andre 3 dage?? Eller bliver min dagpenge sats påvirket af min timeløn de 15 timer jeg arbejder om ugen??

Håber nogen kan hjælpe - kan jo først komme i kontakt med min fagforening mandag.. :)

God weekend.

Kh Annette

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 11-06-10 17:10

det kan din A-kasse svare på

Kommentar
Fra : annettemor

Dato : 11-06-10 17:12

Ja brorteil - det er jeg jo ligesom godt klar over.. Men ville gerne vide det nu hvis nu nogen sad inde med den viden.. ;)

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 11-06-10 17:24

Hejsa.
Jeg er sikker på du kan få sup. understøttelse.
Der er lavet meget om på regler ...prøv lige at tage en snak med din fagforening.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-06-10 17:30

Reglerne er her

http://www.iak.dk/Dagpengeregler/Supplerende_dagpenge.aspx

Du kan få udbetalt supplerende dagpenge efter forholdet mellem din arbejdstid i ugen og fuldtid på 37 timer. Du kan dog ikke få supplerende dagpenge for under 7,4 timer i en uge. Arbejder du derfor over 29,6 timer i en uge, kan der ikke udbetales supplerende dagpenge i den uge. Denne regel om mindsteudbetaling gælder ikke ved udbetaling af feriedagpenge

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 11-06-10 17:39
Kommentar
Fra : annettemor

Dato : 11-06-10 17:39

Jamen alle de ting er jeg fuldt ud klar over.. :)
Det jeg er i tvivl om er - nu prøver jeg lige at formulere mig anderledes:

EX. med arbejde:
Jeg får 726 kr i dagpenge pr. dag brutto 3 dage om ugen.
Arberjder 2 dage om ugen - 15 timer á 150 kr. pr time.
I alt giver det jo så:
2250+2178=4428 brutto pr. uge

EX. på dagpenge uden arbejde:
726*5=3630

Men vil forskellen fordi min timeløn på arbejde er højere end på dagpenge komme til at betyde noget?? eller bliver der holdt fast i min dagpenge sats på de 726 kr. pr. dag brutto??

F*** hvor er det svært at forklare på skrift - håber nogen forstår hvad jeg mener.. :)

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 310 point
Dato : 11-06-10 17:49

Ifølge HK
med din dagpenge sats, hvis du er fuldtidsforsikret og du skal have supl for 22 timer:

726*5*22 divideret med 37 = 1567, 50 kr.

Godkendelse af svar
Fra : annettemor

Dato : 11-06-10 17:57

Tak for svaret smuller54.. :)

Det var præcis det jeg havde brug for at få at vide.. :)

Tak - og god weekend.