/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Penge overførselstid
Fra : theged
Vist : 1971 gange
50 point
Dato : 11-06-10 10:40

Hej.

Plejer det ikke at tage en dag fra man sætter en overførsel igang, til den ankommer på modtages konto? Hvis det altså er mellem to forskellige banker?

Og er der forskel på hvor langtid det tager i forhold til pengestørrelse?

Hilsen Peter.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-06-10 10:41

2 bankdage, og beløbsstørrelse har ingen betydning...

God weekend

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-06-10 10:42

Der kan også godt gå to dage, når der ikke er tale om samme bank

Og det uanset pengebeløbet størrelse

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-06-10 10:42

Og kommer der en week-end imellem, går der længere tid

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 60 point
Dato : 11-06-10 11:20

Der er kommet nye regler, så det tager normalt kun en bankdag.
selve overførslen sker ved en clearing hver aften. Men tidligere havde bankerne med at beholde pengene hver en dag, for at tjene renten inden de førte brugerens konto.
Det må de efter ny lovgivning ikke mere.

Så du giver besked om overførsel mandag middag, kan nå at aflyse hele mandagen . Tirsdag morgen er pengene på modtagerens konto- hvis et eller andet i systemet ikke går galt.

Kommentar
Fra : theged

Dato : 11-06-10 11:25

Dvs. hvis jeg satte overførslen igang i går morges, for eksempel, ville de være på modtages konto i dag?

Peter

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-06-10 11:46

Citat
Dvs. hvis jeg satte overførslen igang

Enten har du overført dem, eller også har du IKKE

Igang - hvad betyder det ?????

Har du overført dem indenfor DIN banks "indtastningstid" - så står de på modtagerens konto NU

Godkendelse af svar
Fra : theged

Dato : 11-06-10 12:22

Tak for svaret transor. Helt perfekt!