/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Gipsloft
Fra : HomeAlone
Vist : 545 gange
100 point
Dato : 09-06-10 10:30

Hej,

Jeg skal til at lave nyt loft med gipsplader og har selvfølgelig set div. anvisninger om hvordan man gør men har dog lige to spørgmål.

Jeg bruger to lag plader. Begge lag som selvfølgelig opsættes forskudt, vil have forskalling bagved alle kortkanter. Spørgsmålene går på:

1) skal kortkanterne affases og spartles på 1. lag plader?
2) skal der ilægges papirstrimmel på langkanterne i 1. lag?

Tak for svar.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 09-06-10 10:34

Det vil jeg ikke se nogen grund til, for du forskyder fugerne ved anden opsætning, og disse skal selvfølgelig spartles efter reglerne.

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 110 point
Dato : 09-06-10 10:49

Hejsa.
Kort og godt ...NEJ til begge spørgsmål.
Har netop selv håndværkere som har lavet det.

Godkendelse af svar
Fra : HomeAlone

Dato : 17-06-10 10:35

Tak for svaret piaskov. Hvis håndværkerne undlod det, så må det jo være ok