/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
TV2 i udlandet
Fra : henning1947
Vist : 3528 gange
20 point
Dato : 07-06-10 22:45

Skal på ferie i Spanien. Kan jeg se TV2 live der, mod betaling. Jeg har læst på TV2 sputnik, men synes det virker noget uklart.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-06-10 22:48

Hvis du mener på pc?, så må det næsten være det samme for dig som for mig, der gerne vil på nettet i Frankrig

Vi har fundet frem til (bl.a. ved hjælp fra kandu) at man skal gøre det via ens mobil og så købe taletidskort på feriestedet

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-06-10 23:07

Køb et fjernsyn herhjemme og tag med

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-06-10 23:14

Ej altså LuffeA (ps. jeg købte engang en radio i Tyskland fordi den kunne spille safriduo) så nu kan jeg godt smide den ud, for det nummer bliver aldig spillet mere

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-06-10 23:39

Du kan se TV2 og DR alle steder i verden nu, begge kanaler sender både fra jordbaserede master og satellit, så du skal bare have en satellit modtager og finde satellitten de sender med

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-06-10 09:31

Citat
så du skal bare have en satellit modtager og finde satellitten de sender med

Det er da noget du tror

Hvorfor tror du vi betaler licens

TV2 (og de øvrige danske) pr. sat kan KUN modtages hvis du er kunde hos Viasat.....

Der er IKKE free danske kanaler i udlandet (bortset fra i grænseområdet) - du vil maximalt finde streamet (forskudt) TV....

Den billigste løsning vil være Sputnik.....

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-06-10 13:02

KOmmer lidt an på hvad du vil se.

Jeg har lige fået dette svar fra TV2 angående deres sport på Sputnink:

Hen over sommeren finder der en række store sportsbegivenheder sted. På Sputnik har vi begrænset mulighed for at sende disse til udenlandske IP-adresse, det skyldes rettighedsspørgsmål. Det betyder derfor at vi ikke må sende hverken Tour De France eller Le Mans til udenlandske IP-adresse. Det kan således ikke ses på Sputnik hvis man er i udlandet.

I forhold til VM i fodbold ser det lidt anderledes ud; Her har du som bosat i udlandet mulighed for at se en del af Danmarks kampe. Da TV 2 har rettighederne til en del af Danmarks kampe, kan disse også ses på Sputnik, i udlandet. Det gælder først kampen mod Holland den 14.6

Vi arbejder fortsat på at få rettigheder til flere kampe, men der vil først være en afklaring senere i denne uge.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-06-10 14:55

Citat
KOmmer lidt an på hvad du vil se.

Selv SPUTNIK er ikke gratis og slet ikke til DIREKTE transmission.....

Men som nævnt allerede den billigste løsning.....

Det korte af det lange....

Du kan INTET se af danske kanaler i udlandet uden betaling (bortset fra evt. nogen streamede "gamle" udsendelser)......

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-06-10 18:22

Spørgsmålet lægger jo også op til at der gerne vil betales

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-06-10 22:26

Citat
Jeg har læst på TV2 sputnik, men synes det virker noget uklart.

Det er billigste mulighed....

Kommentar
Fra : henning1947

Dato : 09-06-10 20:01

Allerførst, tak for alle svar/bemærkninger.
Til Nordstedt1: Ja, det er på Pc. Jeg synes at det er for dyrt på mobil, selvom det er med taletidskort.
Til LuffeA: Ingen kommentarer!
Til o.v.n.: Det tror jeg ikke du har ret i.
Til refi: Du har helt sikkert ret i, at Sputnik er billigste mulighed.
Til kontoverden: Ja, helt rigtigt, jeg vil gerne betale for det (inden for rimelighedens grænder, og så med sikkerhed for, at jeg kan se udsendelserne).
Som jeg læser Jeres svar vil det altså sige, at jeg kan købe et Sputnik Sport abonnement for 1 måned for kr. 99,00. Jeg vil så kunne se Danmark - Holland og, afhængig af forhandlinger, måske flere af Danmarks kampe, hvis TV2 får rettighederne til disse.
Er det nogenlunde rigtigt forstået??
Jeg vil også meget gerne se Tour De France, men der kan jeg bruge lejlighedens TV på Eurosport.
Hilsen Henning

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-06-10 20:03

Kan Du ikke bare sætte et selvklæbende TV2 logo på skærmen ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-06-10 20:15

Hvem gider se tv på en computer, min påstand er fordi jeg på et hotel i Spanien så dansk tv og ved at det blev sendt via satellit, jeg ved ikke hvilken tjeneste hotellet abonnerer på for at modtage men det var direkte fjernsyn

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 20 point
Dato : 09-06-10 20:19

Citat
Er det nogenlunde rigtigt forstået??

Korrekt forstået.....

Og mon ikke de "køber" tilladelse til at vise som minimum DK´s kampe.....

Godkendelse af svar
Fra : henning1947

Dato : 10-06-10 09:16

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 16-06-10 11:21

Husk stadigvæk på, at selvom Sputnik viser kampene, så kan de ikke vise dem i udlandet!!!!

Kommentar
Fra : susanK777

Dato : 07-12-10 22:25

Hej,

Der er kommet en ny Dansk VPN service der hedder CitizenVPN (http://www.citizenvpn.com ). Den kan give dig en Dansk IP adresse så du kan se TV2 sputnik og DR TV fra udlandet uden problemer.. koster vist omkring en 50'er for en måned. Det virker fint for mig når jeg er i Spanien.

/Susan

Kommentar
Fra : susanK777

Dato : 07-12-10 22:27

Glemte at nævne at selvom man køber TV2 sputnik Guld abonnement så blokerer de for udlandet for alle håndboldt kampene osv. pga. noget med rettigheder, men som sagt hvis du bruger citizenvpn.com så virker det alligevel da den giver dig en Dansk IP adresse.

/Susan