/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
kan ikke lagre mere end 4,2 GB på NTSF
Fra : johnnyBP
Vist : 578 gange
40 point
Dato : 07-06-10 08:31

Hej. Jeg har købt og downloaded en repairmanual over min bil. Den kom som en 7,1 GB ISO fil.
På 2 af mine komputere kunne jeg downloade 4,17 GB, og fik så en meddelelse om af der ikke var nok diskplads, selv om der var over 100GB ledig plads. På den tredje pc, en notebook fra Aldi, lykkedes det at downloade det hele. Men jeg vil ikke have den liggende på min bærbare, så jeg ville flytte den over på min nye 1 TB externe hardisk også fra Aldi), men sandelig her fik jeg igen at vide at der ikkke var plads nok.
Så forsøgte jeg at downloade filen til min Externe 1TB, men efter lige knap 4,2 GB, fik jeg igen at vide at der ikke var plads nok. Alle harddiske er formateret i NTSF, så jeg fatter ikke en dyt.
Er der nogen der kan fortælle mig, hvad der kan være galt - Kan jeg ændre opsætning af hardisketil at acceptere store filer?
Jeg har lige brugt alle mine point på et spørgsmål vedr. min dyt (det var derfor jeg skulle bruge den rep manual), så jeg har kun opsparet 40 point.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-06-10 10:24

Du har vel en DVD brænder i din bærebare, så start med at lave et kopi af filen på en DVD skive. Skiven skal være en Dual Layer, så der er plads til det hele.

Hvordan tror du at filen vil optræde, hvis du køre filen på din bærebare.
Hvis det kun er dokumenter, så kan du jo brænde dem ud, efter at have kørt denne iso-fil.

Men sikre dig først med at lave en skive af filen.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-06-10 10:26

I øvrigt betyder pointene ikke det store i dag, men du ka jo som du har gjort mest, altid annullere dit spørgsmål.
Du har allerede gjort det 8 gange i følge din statestik, og som vejer tungt med ca. 50%

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-06-10 10:35

Dit lager skal formateres til NTFS, ellers kan der ikke ligge mere end ca. 4 GB som samlet fil.

Kommentar
Fra : johnnyBP

Dato : 07-06-10 12:01

Hi Eyvind
Som jeg skrev i mit spørgsmål så ER alle mine hardiske i NTFS format, derfor undrer det mig at støde ind i en 4,2 GB grænse.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-06-10 13:11

Det kunne jo være at din BIOS ikke kan håndtere større datamængder?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 40 point
Dato : 07-06-10 15:35

Det er muligt at du har formateret alle dine harddiske i NTFS.......................men ca. 4 Gb grænse for enkelte filer er netop FAT 32
De fleste harddiske er formateret til FAT 32 for at alle comp. kan snakke mde dem.

Gå lige i administration > diskhåndtering > og kig efter

Godkendelse af svar
Fra : johnnyBP

Dato : 07-06-10 16:17

Tak for svaret Eyvind. Der blev jeg godt nok snydt.
Når jeg klikker på egenskaber i stifinder, er mine harddiske angivet som NTSF, men i diskhåndtering står de alle som FAT32 - Så mangler jeg bare at finde ud af, hvorfor den externe fra Aldi, også opfører sig som om den er en FAT32. Stifinder siger at den er NTSF, og det står der også i manualen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-06-10 18:49

Husk så lige at FAT 32 filsystemet ikke kan læse NTFS men gerne omvendt.