/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
ubuntu install uden DVD/CD et slags tip
Fra : Eyvind
Vist : 764 gange
50 point
Dato : 05-06-10 16:21

Dabuntu fra en bærbar til en anden bærbar.
Det er lykkedes at installere den fordanskede ubuntu nemlig DABUNTU på en gammel Compaq.
Dabuntu fylder ca. 1,8 Gb
Denne gamle Compaq har ikke DVD og kan ikke boote fra USB

Dabuntu iso-filen blev hente og brændt på en DVD
Harddisken blev pillet ud af den gamle Compaq, og tilsluttet en USB / harddisk converter

En nyere comp. Zepto fik fjernet harddisken, og startet op med dabuntu DVD
(Zepto kører med SATA harddiske så den kunne ikke lægges midlertidigt i)
Efter at dabuntu er rullet ind i live tilstand, valgte jeg at installere og den pegede selv på USB harddisken.
Da abuntu var installeret på "Compaq harddisken" og lige en genstart, blev den flyttet over på den gamle Compaq og den rettede selv på de manglende drivere.
Eyvind.

Næsten alt kører af sig selv, og den installerede selv drivere til mit Sandberg headset til brug ved skype........................

Kommentar
Fra : linux68

Dato : 05-06-10 19:20

s..m..a..r..t !

Accepteret svar
Fra : stone47

Modtaget 50 point
Dato : 06-06-10 09:54

Selv det umulige er muligt bare man giver sig tid nok.
hilsen Steen

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 10-06-10 19:56

Ja - miraklerne klarer vi med det samme...............det umulige ta'r lidt tid.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 10-06-10 21:39

ok tak for points vi høres hej hej