/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Forsikring
Fra : grevelund
Vist : 1768 gange
50 point
Dato : 04-06-10 16:25

Hej allesammen,

Først og fremmest, er det en fornøjelse endelig at være en del af "klubben".

Mit første indlæg handler om forsikring.

Jeg har nemlig det problem, at jeg ønsker mig en Corvette fra 75 eller ældre, men der er ingen forsikringsselskaber som vil hjælpe mig.

Derfor vil jeg høre jer, om der er nogen som har et godt tip. Det skal siges, at jeg ikke opfylder følgende krav:
- Er ikke over 25 (først om et år)
- Jeg har ikke nogen lukket garage på min adresse
- Jeg er endnu ikke medlem at nogen veteran klub

Forsikringen behøver ikke være til veteraner, men skal bare være til at betale, så kan sagtens være en sæsonforsikring.

Håber at I kan hjælpe, så jeg kan komme ud og nyde det gode vejr hurtigst muligt i en Corvette

På forhånd tak..!

K Grevelund

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-06-10 16:30

Nu vil forsikringsselskaberne helst kun tjene nemme penge.
Den lovpligtige ansvarsforsikring mener jeg ikke at de kan nægte. Ellers må du tage kontakt til forsikringsoplysningen, de må kunne hjælpe dig.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-06-10 16:32

Min ene søn købte også en meget gammel bil, der forlangte forsikringsselskabet at få lov at se bilen inden de ville sige ok --- han fik den forsikret (Tryk)

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 04-06-10 17:15
Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 04-06-10 17:22

Du er jo kendt for at bare annullerer dine spørgsmål, så du skal ikke regne med et fornuftigt svar.

Spørgsmål
- Ubesvarede   1
- Besvarede   18
- Annullerede   22
- Slettede   0
Ialt   41

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 04-06-10 18:09

Forsikringsselskaber er vist generelt ikke meget for amerikanerbiler / biler med mange "hypper" under hjelmen, men prøv, at tage kontakt til en række af de kendte selskaber.
Severino @ : Det er nok ikke fordi de ligefrem nægter, men ialtfald nogle sætter præmien så urealistisk højt, at de fleste fravælger de pågældende selskaber.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-06-10 18:20

Du kan ikke få forsikret sådan en bil som veteran eller klassiker medmindre du har indregistreret en anden bil som dagligt køretøj.

De billige veteran/klassiker-forsikringer er der en masse begrænsninger på og krav...og udover krav om aflåselig garage, begrænset antal kilometer der må køres om året o.s.v. så er et af kravene, at bilen ikke må være ejerens eneste køretøj og dermed daglige transportmiddel.

Så hvis bilen er over 35 år gammel er det eneste sted du kan spare på vægtafgiften (den er en fjerdedel af normalt når biler er over 35 år).

Men forsikringen....uhauhauha...jeg tør ikke engang gætte på hvad bare en lovpligtigt ansvarsforsikring koster på sådan en slæde og med de betingelser du nævner med din alder o.s.v....for slet ikke at tale om, at mulighederne er begrænsede fordi der ikke er ret mange selskaber der vil tegne forsikring på de amerikanerbiler...og dem der vil, de tager sig betalt, så rigeligt.

Og sådan en bil er jo i en prisklasse hvor det vil være særdeles dumt at undlade kaskoforsikring....

Sæsonforsikring er der ikke noget der hedder, medmindre du afleverer nummerpladerne og så er besparelsen ligesom væk når du skal ud at gi' ca 1200 for nye plader når det bliver forår igen...

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 04-06-10 18:35
Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 04-06-10 19:52

Hvorfor kommer du med spørgsmål når du alligevel annullerer dem?

Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede 18
- Annullerede 22
- Slettede 0
Ialt 41

hawaii7

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 04-06-10 21:02

GF forsikring_____??
++++++++++++

MEN____________

Har du kørt før + GERNE SKADEFRIT

Du err 25 ?= for UNG til en SLÆDE med GAMMEL indtræk på.
Du skal næsten være ÆLDRE end selve _ genstanden, men SÅ er den også BILLIG.

Tvivler på du kan forsikre den ? = som du tænker på, nogen steder i DK

Men prøv et af de UDENLANSKE ?? der forsikrer mod ALT og intet.

Var det mig_? hvad det ikke ER/r havde jeg solgt/ registreret den i FAMILIEnS navn
og så ellers bare brugt den SOM BLÆRE_ maskine...

I DERES NAVN::::

Men bliver du NUPPET/ for dårlig kørsel_ så bider fandens hammer
OG DET GØR NASSSSS
forsikrings-svindel og det der er værre.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 04-06-10 21:04

Citat
Er du under 25 år, så kan du tage kurset ”Respekt for fart”, og måske få op til 65% rabat på

MOSKE_og andre liden skaber
og SÅ KOSTER DET Ossssssss penge..

Sgu da godt man har en ??? katte?___forsikring__Øhhh

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-06-10 21:23

Corvette fra 75....

Den bruger vel 5 liter benzin allerede inden man får sat den i 1. gear

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 04-06-10 22:08

Du er en heldig mand,...

Jer har selv haft et par V8er,.. herlig lyd,
det var den gang de fleste ville forsikre amerikanerbiler, (store V8)
det ser desværre lidt anderledes ud i dag,

forsikringsselskaberne går aut. ud fra at mange kubik,.. = mange hk.
og det uanset bilens vægt, tophastighed osv.
derfor er langt de fleste (V8) ejere,.. og andre specialbiler medlem af en klub,

hvis du vil forsikres til en fornuftig pris, kommer du nok ikke uden om et klub medlemskab
i den amerikaner klub nærmest din adresse,

her er et par klubber du forhøre dig for at få den bedste information,
om hvad der lige præcis passer dig bedst,. og billigst,
http://american-wheels.dk/new/index.php?page=modules

http://www.roskilde-abc.dk/forsikring.php

der er,.. eller har været klubber der ejer deres eget forsikringsselskab,
kan bare ikke lige huske hvem,.. men det kan du få at vide ved henv. til en af de eksisterende klubber,

god fornøjelse med vidundret, når den tid kommer,

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 04-06-10 22:14

http://american-wheels.dk/new/index.php?page=modules

Citat
Kære kommende medlem

Du kan blive medlem af American Wheels, hvis:

Du er fyldt 18 år.
Du er ejer af 1 eller flere amerikanerbiler.
Du påtænker at købe en amerikanerbil (det er en god idé at se på en masse forskellige biler, før man køber en).

Medlemsskab koster:

550 kr. pr. år hvis det kun er dig selv, der skal være medlem.
800 kr. pr. år hvis hele hustandens beboere skal have medlemskab af klubben (både voksne og børn).

Medlemskabet af American Wheels Aalborg giver bl.a. følgende fordele:

Forsikring af amerikanerbilen kræver som hovedregel medlemskab af en mærke-veteranbilklub.
Du får gratis adgang på klubbens åbningsaftener.
Du får rabat på deltagelse i klubbens aktiviteter og fester.
Du får som medlem rabat en del steder (hør nærmere i klubben).
Du får gratis adgang til klubbens værksted og lift på åbningsaftener.
Du kan læse de amerikanske bilblade og -bøger, som klubben abonnerer på.
Du kan få gratis te og kaffe i baren.
Du kan bruge dine klubkammeraters viden og erfaring om amerikanerbiler, eller dele ud af din egen.
Du møder masser af entusiaster, der er lige så vilde med amerikanerbiler, som du selv er.
Du kan få et billede af din egen bil op at hænge i klubben.
Du kan få billede og data om din/egen/egne bil/er op på denne hjemmeside.
Du kan købe t-shirts, sommer- og vinterjakker, samt klistermærker til din amerikanerbil med klubbens logo på.
Du kan stille op til klubbens bestyrelse og forskellige udvalg.
Du bliver medlem af en af Danmarks største klubber for amerikanerbiler.
Du bliver medlem af en klub, hvor hele familien kan deltage.
Du får mulighed for at leje dig ind på en skrueplads, hvis du har en projektbil, men ikke selv har plads derhjemme (kun amerikanerbiler)

Accepteret svar
Fra : DISKEN_revised

Modtaget 50 point
Dato : 04-06-10 23:20

Citat
Den bruger vel 5 liter benzin allerede inden man får sat den i 1. gear

Min smider 20 før jeg kommer ned og tanker op IGEN...

http://american-wheels.dk/new/index.php?page=modules

Klubber kan man da selv lave___hvem kører dyret til STÆVNER / = DADDI

du må staidg ikke kører bilen_ og LANGT fra få den forsikret som OLDS_MOBILE
eller bare det der ligner, da du ikke er GAMMEL NOK.
Vigtige grænser afhængig af bilens alder:

Her er en hurtigt oversigt af de forskellige grænser:

Mht. Registrering:
Køretøj kan registreres som veteran hvis det er 35år eller over. (Dette betyder bla. 1/4 vægafgift, 8års veteran-syn & div. undtagelser fra enkelte regler under syn)
Grænsen sættes her udfra første registrerings dato, dog 'senest' fra 31/12 i model-året.

Mht. Afgift:
Køretøj kan afgiftes som veteran hvis det er 35år eller over. (Dette betyder billigere afgift ved import)
Grænsen sættes her udfra model-år.

Mht. Syn:
Køretøj undergår veteran-syn (8 års-syn) hvis det er registreret som 'veteran'.

Mht. Forsikring:
Køretøj kan forsikres som 'veteran' hvis det er 35år eller over. (Dette betyder voldsomt nedsat præmie)
Køretøj kan forsikres som 'klassisk' hvis det er 25år til 34år. (Dette betyder knapt så voldsomt nedsat præmie)
Grænsen sættes her udfra model-år. Bemærk at de fleste selskaber normalt kræver at du ejer en 'normal' brugsbil.

http://www.smallblock.dk/modules/xoopsfaq/index.php?cat_id=7

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 04-06-10 23:27
Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-06-10 10:59

[CITAT][/Corvette fra 75....

Den bruger vel 5 liter benzin allerede inden man får sat den i 1. gear CITAT]

Overdirvelse fremmer forståelsen...hva'

Næ, så galt er det trods alt ikke, for den kører da i hvert fald ca 4 km/literen....og hvis man kører meeeget pænt, så måske 5..men så er det ikke så sjovt

Godkendelse af svar
Fra : grevelund

Dato : 08-06-10 08:35

Tak for svaret DISKEN_revised.