/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
usb adapter til anlæg
Fra : mlvj
Vist : 1247 gange
100 point
Dato : 04-06-10 10:14

Hey
Jeg tænkte om der skulle være nogen der ved om man kan få en lille adapter til usb stick.
Jeg vil gerne kunne høre mp3 musik fra en memory stick på mit stationære anlæg.

Nogen der ved om man kan få det ??

Mikael

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-06-10 10:38

1. Kan dit "anlæg" overhovedet afspille mp3-filer ?

2. Hvilke tilslutningsmuligheder er der ?

3. Er der USB-tilslutning er det jo blot at proppe den i.....

Så flere oplysninger tak....

Kommentar
Fra : mlvj

Dato : 04-06-10 10:50

Hey
Jeg jeg har en gammel alm anlæg med aux , phono,yuner og cd udgang.
Umiddelbart har jeg ikke kendskab til om den kan spille mp3 min cd kan ikke.
Der er ikke en usb tilslutning
Jeg tænkte om der ikke fandtes en box man kunne sætte en usb nøgle med musik i og så spille det gennem anlægget ?

Mikael

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 04-06-10 11:09

Citat
min cd kan ikke.

Så vil en "adapter" desværre IKKE hjælpe, da anlægget IKKE kan "behandle" mp3-filer....

Du kan evt. brænde dem som lyd-cd på en cd

Godkendelse af svar
Fra : mlvj

Dato : 04-06-10 11:15

Tak for svaret refi.
Ok så må jeg brænde en lyd cd , men havde nu været dejligt hvis man havde en adapter der evt kunne lave mp3 om så det kunne spilles gennem en box på et alm gammel anlæg.

Mikael

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-06-10 11:28

Alt er jo muligt, men det vil kræve lyden bliver afspillet fra et anlæg/komputer e.lign. der kan afspille mp3 og derefter blot overføre lyden til anlægget.....

Men det er alt for omstændigt - det vil være billigere at købe et nyere anlæg....

Idag kan alle (næsten) afspille mp3......

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 04-06-10 12:23

Du kan købe en MP3 afspiller til USB, som du kan koble til anlægget via AUX porten.
Så afspiller du på vanlig vis på afspilleren og hører det på anlægget. Du får nok brug for en speciel ledning, dem har de f.eks. i elgiganten eller computercity.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-06-10 12:43

Det var vist det jeg skrev

Citat
men det vil kræve lyden bliver afspillet fra et anlæg/komputer e.lign. der kan afspille mp3 og derefter blot overføre lyden til anlægget.....