/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Redskab til at at toppen af et æg...
Fra : Maleje
Vist : 9602 gange
200 point
Dato : 03-06-10 22:41

Jeg søger en moderne udgave af en æggesaks. Har set den ved et hold venner, men kan desværre ikke huske mærket og i Inspiration havde de den ikke...

Den fungerer således at man sætter en slags halvkugle ned over toppen af det blødkogte æg, og så slår man er lille kulge ned i det, som så gør at toppen ryger af... Hmm det er ikke lige så nemt at forklare...

Håber nogen ved hvad jeg snakker om, og kan oplyse mig hvilket mærke det er! (og måske ved hvor den købes)

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 03-06-10 23:20

En kniv kan gøre jobbet. Spar dine penge.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-06-10 23:39

Det hedder åbenbart en æggetopper... hvor jeg fik det ord fra aner jeg ikke

http://www.kunstogkokkentoj.dk/items.php?vgid=303

Men jeg bruger nu også med held en helt alm. kniv... der skal bare lidt fart over feltet, så vupti, er ægget topløst

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-06-10 23:45

Okay, det kan også hedde en æggesaks

Der er en her, den ser nu også mere logisk ud end den anden model, som jeg ikke kan se logikken i

http://www.bergskagen.dk/product.asp?product=489

Og så er den også meget billiger

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-06-10 23:46
Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 04-06-10 06:56

Det er dog de mest utroligt ting der bliver lavet.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-06-10 07:00

Ja, det må du nok sige

Kommentar
Fra : Maleje

Dato : 04-06-10 07:45

Tak for svarene...

Trods det at der er mange gode bud er det faktisk en anden model jeg søger :) Utroligt ja hvad der er lavet til dette formål, som man lige så godt kunne gøre med en kniv eller te-ske!!!

Jeg må søge videre - men tak for budene...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-06-10 07:52

Ellers må du spørge dine venner, hvor deres er købt

Jeg søger lidt videre

Accepteret svar
Fra : Hausbaer

Modtaget 200 point
Dato : 04-06-10 09:24

Jeg tror det du mener er en Clack.

http://www.imprez.dk/amaster/shop/index.php?/amaster/shop/show_products.php?lg=dk&groupMaingroup=Clack&supergroup=Køkken

Den findes i mange sjove udgaver.

Her kan du finde den.

Mvh
Henrik

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-06-10 10:01

Den er vel kun for fummelfingerede der ikke kan finde ud af at pille et æg

Godkendelse af svar
Fra : Maleje

Dato : 04-06-10 11:03

Tak for svaret Hausbaer.