/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Granitimitation i sokkelpuds
Fra : klemme2006
Vist : 1091 gange
500 point
Dato : 03-06-10 21:47

Jeg står med en renovering, og finder god hjælp her: http://www.bygningsbevaring.dk/files/anvisninger/sokkelpuds.pdf

Planen er bare at det skal have farve efter en granitsokkel. Jeg regner med at indfarve finpudsen, men når jeg ser mig omkring, og ser på de bedste imitationer af sandstenskvadre, synes jeg, det ser ud som om der er sluttet af med filsebrædt. Det vurderer jeg ud fra små forskelle i farven, der næsten må skyldes forskellig tilsætning af vand til overfladen. Det kan jeg godt lide, det giver liv og det ligner sten bedre, synes jeg. Er der nogen af jer, der ligger inde med en god anvisning på hvordan man immiterer sandsten (eller granit) med indfarvet puds.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 500 point
Dato : 03-06-10 23:51

Jeg har ikke forstand på sådan noget, men ved murerne bruger dette link, så måske du kan finde svaret der

http://www.mur-tag.dk/

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 09-06-10 23:02

Dejlig hjemmeside, men jeg hæver og ser.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-06-10 23:07

Ja, det er en god side, så smæk du den bare i foretrukne

Godkendelse af svar
Fra : klemme2006

Dato : 19-06-10 21:41

Tak for svaret Nordsted1. Ikke hvad jeg ledte efter, men så rigeligt pointene værd.