/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
Mus
Fra : Lili07
Vist : 895 gange
20 point
Dato : 02-06-10 16:15

Jeg er i gang med at skrive en naturvidenskabelig projektopgave og jeg har om mus' haler. Men jeg har søgt og søgt på nettet og jeg kan ikke finde svar på disse spørgsmål:

-Længden på halens betydning for overlevelse
-føddernes opbygning og evne til at holde fast

Jeg har virkelig brug for svar, så jeg ville blive meget glad hvis der er nogle der vil svare så hurtigt som muligt

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 02-06-10 16:50

Den her gode side der hedder "KANDU" er normalt ikke for skolebørn.
I må klare jeres lektier selv og I har andre steder at kunne snakke med børn.

hawaii7

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 30 point
Dato : 02-06-10 17:02

Citat
Længden på halens betydning for overlevelse

Musens hale har ingen praktisk betydning for musens overlevelse.

Der findes mus med forskellige halelængder, lige fra en cm til ca 10 cm.
Og selv om musen bruger halen i forbindelse med spring o.s.v., så vil den hurtigt lære at kompensere for den manglende hale såfremt den skulle miste den.

Godkendelse af svar
Fra : Lili07

Dato : 02-06-10 18:09

Mange tak for svaret