/ Forside/ Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 475
Overføre kunder til ægtefælles firma?
Fra : jvajva
Vist : 261 gange
20 point
Dato : 01-06-10 16:28

Findes der regler for, hvorvidt man må overflytte kunder over fra ens eget firma til éns ægtefælles firma? Såfremt man er lidt usikker på ens egen "fremtid"?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-06-10 16:31

Spørg dog KUNDEN

Du kan da ikke flytte nogen

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 01-06-10 16:37

Folk er squ underlige.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 01-06-10 16:38

- banker Fogeden på?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 01-06-10 16:39

taler du om at flytte et kunderegister eller om at tale med kunden, det første er fy fy
se mere hos datatilsynet: http://www.datatilsynet.dk/erhverv/virksomhedsoverdragelse/

Kommentar
Fra : jvajva

Dato : 01-06-10 16:41

Et kunderegister.. JA, fogeden er ude efter noget udlæg - men det hér er altså foregået INDEN at der overhovedet er kommet brev om udlæg mv. Altså før sagen kom dertil...

Kommentar
Fra : jvajva

Dato : 01-06-10 16:42

PS. Udelukkende fordi, at det ville være mest praktisk at samle det hele under ÉT.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 01-06-10 16:57

som sagt, du må IKKE overføre kunderegistret fra et firma til et andet med mindre kunden på forhånd har givet sin udtrykkelige tilladelse hertil

Kommentar
Fra : jvajva

Dato : 01-06-10 17:05

Nåå nej I misforstår. Det er fysiske kunder - som jeg så har informeret om, at nu er det et andet firma som udfører opgaverne for dem - og det er stadig mig der "er med på roret"... Ingen mislyde er kommet fra kunderne. De synes det er fint.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 01-06-10 17:14

med andre ord, du er en svindler.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 01-06-10 17:22

Det er der mnage firmaer der gør. Når et firma opkøber et andet bliver alle kundedata overflyttet til det nye firma.
Der findes ingen regler for at det er ulovligt. Du sælger jo ikke diverse private oplysninger om kunderne. Da jeg for en del år siden købet et firma på Fyn der lukkede, fik jeg alt hans materiale som tilhørte hans kunder. Jeg kontaktede så kunderne og fortalte at jeg havde overtaget materialet.
Sådan det må du godt.

hawaii7

Kommentar
Fra : jvajva

Dato : 01-06-10 17:31

hvorfor? hvem er det der ikke får deres moms og skat nu for udført arbejde? hvori ligger svindlen? Alternativt er, at alle kunder forsvinder såfremt jeg så lukker nu - hvor jeg ER velvidende om, at der måske er "ugler i mosen". Men som sagt - det sket FØR den tid at en portion arbejde blev flyttet for ikke at dele det hele i 2.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 01-06-10 18:03

Citat
med andre ord, du er en svindler.

- og du er hurtig på aftrækkeren Lillebror...

jvajva, det gør du bare... og held og lykke fremover!

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 01-06-10 20:51

Men hvis du har kunder nok har du vel ikke behov for at lukke firmaet

Men det er jo set før, nu har du kørt dig selv i sænk og så kommer turen til konens virksomhed, og lige pludselig står det hele i hundens navn

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 01-06-10 21:12

og katten står i tur.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 01-06-10 21:34

Citat
Nåå nej I misforstår. Det er fysiske kunder

Så er der ingen problemer med persondataloven

@ hawaii7:
Citat
Når et firma opkøber et andet bliver alle kundedata overflyttet til det nye firma.
Der findes ingen regler for at det er ulovligt

så opfattes det som værende det samme firma og er derfor ikke ulovligt men det var jo ikke det der var tale om her, her kører begge firmaer jo videre og så er det IKKE lovligt

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 02-06-10 05:53

Bare kom videre-
selvfølgelig kan du flytte kunderne.

Annuller spørgsmålet
Fra : jvajva

Dato : 03-06-10 08:26

ikke aktuelt.