/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Skal jeg betale moms ?
Fra : frena1402
Vist : 1033 gange
20 point
Dato : 31-05-10 11:31

Hej :)
Jeg har fundet noget porcelæn fra Roy Kirkham fra deres hjemmeside, men det er et større køb jeg havde i tankene nær jeg alligevel skal købe noget, og det viser sig at de er meget billigere i UK med det end i DK typisk.
Har været på deres hjemmeside og de ligger i UK så det er ikke fra Kina eller sådan noget.
Men jeg har jo som sagt tænkt mig at bestille en større odre, men skal jeg betale moms eller told af den når den kommer til DK? det er til privatforbrug.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 31-05-10 11:33

Nej.
Men pas på hvor de sender fra, er det lager udenfor eu land, så koster det.

Kender en fyr der købte en golfvogn i england, troede han. Den kom fra Taiwan med en fed regning
told og skat guffede i sig.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 31-05-10 11:36

Du skal betale moms, men kun den engelske.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 31-05-10 11:43

www.nierle.dk
opkræver ekstra moms ved salg til DK

Kommentar
Fra : frena1402

Dato : 31-05-10 11:56

Dvs. at jeg ikke skal betale moms? kun den engelske selvfølgelig.
Til
Kommentar
Fra : ferik

Dato : 31-05-10 11:43

--------------------------------------------------------------------------------
www.nierle.dk
opkræver ekstra moms ved salg til DK

Hvad mener du med det?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-05-10 12:07
Accepteret svar
Fra : stjerneboern

Modtaget 20 point
Dato : 31-05-10 12:35

ja, kun den engelske. !!!!!!!!!!!!
Skriv til firmaet for at være sikker på fragt beløbet.

Skriv hvor meget du har tænkt dig at købe for, de tager jo også efter beløb =))))

så du kan sagtens lave en helt klar aftale med dem så du ved hvad du ialt skal betale.

Jeg handler selv tit i UK

god fornøjelse.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 31-05-10 23:45

EU moms og intet andet 12,5 max

Sikkert derfor Danskere handler uden_dørs
De fleste lande har MAX/ KUN 12,5% i moms, mod Danmarks 25%

Men om du skal betale told-syn eller hvad man kalder det,
er det LOVLIGE varer, skal du INTET betale.

Godkendelse af svar
Fra : frena1402

Dato : 02-06-10 11:21

Tak for svaret stjerneboern.

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 24-10-10 00:07

Velbekommen :))