/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Kogt kylling?
Fra : bruuno117
Vist : 7172 gange
100 point
Dato : 30-05-10 12:34

Jeg står og skal have kogt noget kylling til kyllingesalat, og jeg har tænkt mig a købe dem ind i morgen. problemet er at det sikkert bliver fra frost, og jeg har knap tid til at lade dem tø op før jeg koger dem, da jeg skal bruge dem dagen efter. Så hvor længe skal et par frosne kyllinger koges?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 30-05-10 12:36

9-12 timer alt efter hvor frosne de er.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 30-05-10 12:38

Det ville jeg ikke turde skyde på. Det afhænger af mange ting. Størrelse osv.

Det mest sikre er at anvende et stegetermometer, så du kan se hvornår kødsaften er ok.

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 110 point
Dato : 30-05-10 12:53

Pil dem ud af indpakningen og læg dem i en plastpose, sug luften ud, bind posen og ned i en spand vand fra den kolde hane, så burde der gå max 3 timer.
Før i tiden lod vi den kolde hane løbe meget stille så vandet ikke blev iskoldt, men det har ingen råd til mere

Kan Du finde mindre stykker på tilbud, lår eller bryst, er de også hurtigt tøet op.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-05-10 12:59

PS. Når kyllingen er halvt tøet op er det jo også lettere at skære den ud.

Hvis den er skåret helt ud inden den koges så smid også skroget i gryden så kraften fra dette ikke går til spilde, suppen koger Du så bare ned og fryser, det er et skønt tilskud hvis Du en dag skal lave en anden ret.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 30-05-10 13:22

Har du micro ovn kan du jo optø dem der på optøningsprogram, burde gå hurtigere da alt kødet jo tilføres samme energi og optøning derfor ikke kun foregår fra overfladen.
Kogning kernetemp mindst 70 grader for safe

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-05-10 13:30

Jeg har tit kogt en frossen kylling. Hvis den vejer 1500 g skal du regne med den skal have ca 2½ time, ellers kan du se på brystkødet om det slipper.

Hels og lykke med det.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 30-05-10 14:18

Hvis den får under 9 timer vil den ikke tø op i midten. Jeg ville nok give den 12 timer.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 30-05-10 15:27

Køb friske kyllinger.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 30-05-10 20:53

Ja, jeg gå også og overvejer at købe dem friske, men frosne er jo godt nok billigere. Bryde mig ikke om at tø kød op i microovnen, og der er heller ikke plads til 2 1500g kyllinger alligevel, og jeg tror heller ikke at jeg kan finde poser der er store nok herhjemme til at tø dem op i vand, så det bliver nok en 2 timers koge tid.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-05-10 22:22

Og så huske at fjerne posen med indmaden i den frosne kylling......

Brun og kog kyllingen sammen med suppeurter - selleri, gulerod, andre rødder, løg - og suppevisk (jeg har kogt fon på selleritoppe og frosset dem ned. Så har jeg det allerbedste til suppen hele året.

Selleritoppen(suppevisken) kan man også blanchere og så fryse ned.

Skøn kyllingesuppe!

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 31-05-10 10:32

ja det mindede min mor mig lige på, men hvordan fanden for man posen ud af det frosne røvhul hmm

Godkendelse af svar
Fra : bruuno117

Dato : 31-05-10 19:56

Tak for det, tog en 3 timer, og så i kogende vand, kom til at gleme dem så de fik en halv time for meget, men nu håber jeg bare at de bliver lidt mere faste når de køler ned :|