/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
LightScribe
Fra : Lionje
Vist : 593 gange
100 point
Dato : 28-05-10 12:00

Hvad kræves for at man kan "skrive" en selvkomponeret label på en cd/dvd skive. Altså direkte på skiven, uden papir?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-05-10 12:03

Der kræves en brænder med LightScribe og et Lightscribe medie (DVD eller CD)

Selve programmet følger med brænderen....

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 28-05-10 12:04

En printer der kan håndtere medier af den type.

Der findes flere forskellige på markedet, både fra HP og Canon

Kommentar
Fra : Lionje

Dato : 28-05-10 12:11

Refi. Har du nogen anelse om, hvad man skal slå op under, og hvad er prisen?
Er det med blækpatron?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-05-10 12:32

Citat
Er det med blækpatron?

Blækpatron ???????

Der er INGEN blækpatron i en brænder....

Pas nu på du ikke blander tingene sammen...

Der findes printere der kan printe DIREKTE på medier (der er beregnet til det)
og der findes LightScribe der BRÆNDER direkte på mediet (det er IKKE i farver)

Så HVAD er det præcist du søger ???

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 28-05-10 16:47

LightScribe er en lettere skrivning på specielle CD / DVD som visse drev kan.

Skal det ligne en "færdig" CD / DVD skal der printes på andre specielle CD / DVD med en printer der er bygget til formålet............jeg har en Canon som kan dette (IP 4500) og det bliver flot.

Den gamle metode med at printe på selvklæbende papir og sætte på skiven er noget skidt, fordi papirsnuller slynges af og sætter sig i drevet - og hvis rundellen ikke er helt rund eller er sat en smule skævt, kan det ødelægge lejerne i drevet, eller få skiven til at gå i stykker.

Godkendelse af svar
Fra : Lionje

Dato : 28-05-10 17:05

Tak for svaret Eyvind.
Det er en printer, der skriver i farve, direkte på mediet, så jeg kigger på IP 4500. Også tak til Refi

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-05-10 17:11
Kommentar
Fra : Lionje

Dato : 30-05-10 10:38

Mange tak for det Eyvind, det var spændende at se. Venlig hilsen Jørn