/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
katte hår vokser ik ud igen ???
Fra : return
Vist : 4478 gange
200 point
Dato : 28-05-10 07:07

hej

nogen der ved noget om at hvis ens kat har været ved dyr læge og har fået barberet lidt af sin pels af på forbenet pga blodprøve tagning ; hvorfor vokser det så ik ud igen plejer det da ellers at gøre

kan de ha barberet det forkert af så det ik vokser ud igen ???

nogen der kan hjælpe

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 28-05-10 10:30

Bare rolig de skal nok vokse ud igen.....

- kan huske engang efter vores kat var blevet opereret at hårene heller ikke rigtig ville vokse. Den blev først flot i pelsen efter at have fældet og nye hår kom til.

Det tager lang tid.

Accepteret svar
Fra : Christa.N

Modtaget 200 point
Dato : 28-05-10 11:36

Kattens pels vokser ca. 2 mm om ugen, og har mellem 800 - 1600 hår pr kvadratcentimeter hud.

En normal hårcyklus består af en vækstfase, en mellemfase og en hvilefase, der slutter med, at håret fældes. Længden af hver periode afhænger af race og af, hvor på katten håret vokser. Langhårede katte har en længere vækstfase end korthårede katte, og hårene på ryggen har en længere vækstfase end hårene omkring snuden.
Kilde: netdyredokteren

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 28-05-10 12:49

For ikke at glemme, at når katten har mistet hår, gør den alt for slikke sig ren
lige på den skaldede plet.
Min kat havde fået et sår på brystet, som den slikkede og rengjorde, til den var næsten skaldet
2-3 femkroner blev pletten, men det voksde ud ret hurtigt igen en måneds tid, og pelsen er normal

Kommentar
Fra : akle

Dato : 28-05-10 13:52

Det skal bare vokse ud igen. Giv event. katten tilskud af H- og B- vitamin, det styrker pelsen.
MVH Akle

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 30-05-10 21:30

Tak for svaret Christa.N.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 30-05-10 22:27

Velbekomme