/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
forlygter er matte
Fra : havhus
Vist : 1265 gange
50 point
Dato : 25-05-10 20:54

Hvordan får jeg bedst pæne forlyger.
De er blevet meget matte.
For ikke at udskfte dem , vil jeg gerne om jeg kan slibe eller polere dem.
Men hvordan ??
mvh
havhus

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-05-10 20:56

Udskiftning

- Ubesvarede 1
- Besvarede 4
- Annullerede 7
- Slettede 0
Ialt 12

Accepteret svar
Fra : Flash77

Modtaget 60 point
Dato : 25-05-10 20:58

Du skal bruge noget superfint sandpapir, så bliver de som nye.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 25-05-10 21:20

hvis det er glasset du mener, er der kun udskiftning som mulighed. glas kan du ikke bare polere op.

Godkendelse af svar
Fra : havhus

Dato : 25-05-10 21:28

Tak for svaret Flash77.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 25-05-10 22:55

og reflektorerne er så tynddt belagt, at belægningen er væk med det første strøg med sandpapir.
Glasset forbliver mat uanset hvor fint sandpapir der bruges. Det kan tilgengæld poleres med polérpasta på en hurtiggående kludeskive. Er dine forlygter med plastkappe, er det samme pasta, dog på en polermaskine som dem, der også bruges til lakken.

Kommentar
Fra : havhus

Dato : 26-05-10 12:09

spørgsmål er besvaret