/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Indendørs skifer-gulv
Fra : Creative1985
Vist : 1038 gange
100 point
Dato : 25-05-10 20:50

Hej. I vores hus har vi et rum med skifer gulv. De er mørkegrå/sorte og matte. Det er med fuger.
De er blevet ret grimme i løbet af mange år.
Jeg har gjort dem rene med gulvrens, men ønsker at de skal skinne lidt. Da de er helt matte og det ser ud som om de er beskidte også selvom de ikke rigtigt er det.

Så er der nogen der kender et godt middel til at få skifferne til at skinne lidt? Enten rengørings eller slibe-middel eller andet, vil jeg blive glad for at høre dem.
Kom gerne med råd fra egne erfaringer med skifer-gulv.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-05-10 21:00

Vask det med en olieholdig sæbe.....

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 60 point
Dato : 25-05-10 21:05

Hejsa.
Vi har selv skifer ...godt nok på borde men du skal behandle det med olie til formålet.
Se her i linket.
http://www.lithomex.dk/sw/frontend/show.asp?parent=67329&menu_parent=66779&layout=0

Kommentar
Fra : birtheandersen

Dato : 25-05-10 21:40

Prøv Biovoks fra Evers

Godkendelse af svar
Fra : Creative1985

Dato : 31-05-10 19:34

Tak for svaret piaskov.