/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Telenor abonnement hvorfor ter den sig
Fra : return
Vist : 814 gange
100 point
Dato : 25-05-10 16:21

hej

er der nogen af jer der har
Telenor Abonnement og ejer en sony erricsson mobil W995 ??,spørger fordi jeg selv døjer med når nogen ringer en op så lyder det ofte som vedkommende snakker med en metal klang /robotagtig klang og bliver mere og mere utydelig for til sidst helt at miste forbindelsen

de snakker om der måske kan være antennen på min mobil den er gal med men da underligt for kender en der også har det samme abonnement men med en anden sony ericcsson mobil som er en helt anden model , hun har døjet før lige som jeg døjer nu men hun har ingen problemer

p.s nogen gange når den ter sig underligt som ovenfor nævnt så er det tit den også kun kan lave Nødopkald og intet andet nogen bud på hvad der kan være ivejen ????

hos telenor siger man at alt er i orden hos dem men da underligt nogen bud på problemet ???

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 25-05-10 17:23

Telenor og tidligere sonofon kører deres samtaler vidt omkring. Jeg mener at telenor runder en tur i Norge med diverse satellit forbindelser og dermed kommer denne mærkelige klang.
Skift dog til et almindelig abon. som feks. TDC, der har du ikke disse problemer.

Det samme gælder for Telia, hvor alle opkald ryger til Norge og igen tilbage til Danmark. Dårlig kvalitet.

Normalt for man det man betaler for.

hawaii7

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-05-10 20:32

Sikke noget vrøvl Hawaii7

Telenor har eget sendenet i Danmark, men bruger ligesom alle andre TDC's kobber til at transportere samtalen noget af vejen.

De problemer der beskrives plejer at kunne løses med en software opdatering, og det er noget de burde have fortalt dig i butikken, men der er jo selvfølgelig også forskel på, hvor rutineret personale der er i de forskellige butikker

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 25-05-10 20:48

Jeg har haft telenor i 6 år og ikke haft problemer... mon ikke det er selve din mobil .. er den ny (stadig garanti på) så send den til rep. Ellers skal du måske ha et nyt simkort...

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 25-05-10 22:44

Det er ikke forbindelsen der er noget galt med, det er din telefon som ikke er helt som den burde være, min bror har haft samme problem med sin nye telefon, han har abonnement hos TDC.
Prøv først om der er en software opdatering til telefonen, hvis ikke så skal du benytte din reklamations ret der hvor du har købt telefonen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-05-10 22:45

Det er den del her som jeg genkender som de problemer min bror havde
Citat
når nogen ringer en op så lyder det ofte som vedkommende snakker med en metal klang /robotagtig klang og bliver mere og mere utydelig for til sidst helt at miste forbindelsen

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 28-05-10 07:02

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 28-05-10 07:24

Ikk efor at virke bitter, men det var da det samme svar jeg gav tidligere